Monday, June 7, 2010

KOMPENAN BN HANCUR - Ada komplot Gayang Dalam Umno ?

SETELAH berjaya menyingkirkan Abdullah Badawi dari kerusi Presiden dan Perdana Menteri, adakah satu puak dalam Umno telah berjaya memporak perandakan PPP sehingga parti itu sudah tidak disenaraikan lagi oleh rakyat sebagai sebuah parti yang mempunyai masa depan yang cerah. Pertelagahan pimpinannya membawa kepada akar umbi.

Kemudian diikuti pula dengan MCA dimana kecelaruan pimpinan yang terpaksa membawa parti itu mengadakan EGM dan Presidennya akur kalah dengan muka lama satu masa dulu menghadapi pemasalahan pribadi. Adakah ini juga dimainkan oleh golongan 'gayang' dari Umno?

Dalam masa MCA antara reda dengan tidak berdepan dengan krisis kepimpinan, MIC pula dilanda keributan dan tuduh menuduh yang akhirnya Umno dilibatkan sebagai pengharu biru kepimpinan MIC.

Jikalah benar ada satu komplok dalam Umno yang bersikap 'menggayang' kepimpinan parti-parti kompenan Bn, apakah tujuan mereka?

Adakah kerana pimpinan PPP, MCA dan MIC disamping kumpulan Pak Lah dulu tidak mahu mengikut telunjuk mereka ?

Siapakah mereka yang menjadi 'kepala alam' dengan kerja-kerja yang dianggap oleh setengah pihak sebagai merugikan Bn ? Adakah mereka mahu Umno untung sementara Bn rugi ?

Untung dari segi apa ? Politik ? Kerahsiaan ? Atau komplot ini memang ditugaskan mengacah untuk memulihkan semula imej seseorang yang pernah berkuasa dan menunggu untuk kembali berkuasa atau keturunannya mendapat tempat ke arah berkuasa ?

Adakah Najib juga akan menerima padah seperti yang diterima oleh Pak Lah? Kerana dari segi bertindak politiknya Mahyuddin Yassin lebih berani dari Najib.

SELADANG: Tidak menunggu kayu rebah!

No comments: