Saturday, December 6, 2008

KENAPA UMNO NAK TUMBANG ??

Kita nyanyi lagu lama ...

TANYA SAMA ANGIN

Tanya sama pokok
Apa pasal goyang ?
Nanti jawap pokok
Angin yang goncang

Tanya sama angin
Apa pasal goyang ?
Nanti jawap angin
Umno nak tumbang.

Tanya sama Umno
Apa pasal nak tumbang ?
Nanti jawab Umno
Ahli dah berang.

Tanya sama ahli
Apa pasal berang ?
Nanti jawap ahli
Sebab politik wang.

Tanya sama poilitik
Apa pasal wang ?
Nanti jawap politik
Memang amalan!
Memang amalan!
Memang amalan!!!!


SELADANG: Terbau debu lalang terbakar.

12 comments:

aKuSaKsI said...

Blogger aKuSaKsI said...

Seladang pun jangan emosi...
meh sini turun padang dan tengok....
jangan main tuduh sebarangan saje...
kalau asyik kata bodek kerajaan, kenapa banyak masalah rakyat dapat diselesaikan...
tak semua wartawan yang bodek kerajaan...kena la tengok kaki mana...jgn sebab seladang seekor, semua terpalit lumpur...
kalau SH bodek kerajaan, macamana pula boleh bongkar isu YAYASAN RAUB disiasat BPR...isu Kompleks Rakan Muda Dong jadi Gajah Putih...
isu aktiviti KUARI yang musnahkan pendapatan penduduk....isu orang miskin keciciran daripada menerima bantuan JKM....
renung2kan...

December 7, 2008 5:08 PM

CUCU TOK KEDU said...

Bodek banyak cara bodek! Ada bodek melampau dan ada bodek tak nampak! aKuSaksi mungkin bodek cara tak berapa nampak! Tapi tak apa kerana untuk cari makan! Dengar dan patuh yang utamanya! Kalau tidak soro tak tepat!

Seladang pun janganlah melampau sangat mengata orang! Awok pembodek siapa? Mentang-mentang tanduk awok runcing, semua awok nak tibai! Cuba tibai kon ni!

Anak Pahang Jati said...

Buah melaka berisi inti,
Kail ikan pakai joran,
Kalaulah buta segala termasuk hati,
Seladang dikatakan tokperan!

Seladang said...

Anak Jati Pahang!

Kamu tu bodoh it! Ikut-ikut orang saja - itu pun kerana ada upah dari tuan-tuan kamu! Bahasa kiasan pun kamu tak tahu! Cakap orang Melayu! Tapi bodoh lebih dari lembu! Ada blog takut nak buka komen cara terbuka! Kalau dah penakut jangan masuk gelangganglah! Menyemakkan saja!

Kita pelawa anda buat komen apa saja kerana kita nak nilai idea kamu dan juga bahasa kamu serta pendirian kamu!

Anak Pahang Jati said...

Seladang campur lembu jadi Selembu,
Tokperan mukanya tersangat hodoh,
Kalau lah sudah busuk hati dan kalbu,
Sakit hati berdegup jantung sampai kata orang bodoh!

Dari lanchang sampai janda baik,
Singgah sebentar tengok kawan dalam lokap,
Kalau dah muka penuh dengan taik,
Tak lama lagi jangan pula terjun tingkap!

hahahahahahahahaaaaaa

Anak Pahang Jati said...

Komen anda adalah dialu-alukan. Namun jika anda tidak memperkenalkan diri anda, Anak Pahang Jati menganggap anda sebagai bacul atau pondan! Anak Pahang Jati akan delete komen yang berunsur lucah, kesat atau menggunakan bahasa kasar atau yang tidak difahami.

Seladang said...

Anak jati pahang taik! Anak gam... boleh jadi!... Kamu siapa? Orang pun dah tak ingin nak jengok blog kamu! Cakap bodoh merapu! Tak mendatang hasil membina minda! Jadilah pengamnpu yang tak nampak mengampu!

Anak Pahang Jati said...

Lagi awok mare lagi koi suke!

takbiiiirrrr!

Seladang said...

aku bukan marah...
tapi aku nak mengajar kamu supaya 'jangan biadap!'

Anak Pahang Jati said...

takbiiiirrrr!

Ye le awok baik awok tak biadap!
Awok pandai IT koi tak reti!
Ye le awok intan payung mak!

CUCU TOK KEDU said...

Gaya-gaya kon! anakjatipahang ni macam seorang polis! kalau tidak tak kan asyik cerita tentang lokap aja. Nak ugut ke? Kalah berpolitik gunakan polis. Ini kerja Umno! Atau awok nak arahkan polis tangkap semua orang yang tak sealiran dengan Umno. Bodoh sangatlah Polis Malaysia ni kalau dengar cakap anakpahangjati. Biarlah anak pahangjati saja yang benar-benar bodoh dan kelamkabut menunggu rebah.

LensaPR said...

pantun jangan tak pantun. hidup melayu dengan pantun wei. kalau berpantun pun kena ISA, baru hebat negaraku.