Thursday, June 11, 2009

BILA AKHBAR LUAR NEGARA ALUKAN LAWATAN - Selamat Datang Pembunuh - BARU NAJIB NAK SAMAN?

RAKYAT Malaysia masih terkeliru - Kenapa Najib Rosmah tidak bertindak menyaman beberapa akhbar luar negara yang mengkaitkan Perdana Menteri Malaysia itu dengan kes pembunuhan Altantuyya wanita dari Monggolia?

Adakah kerana Najib Rosmah seorang yang amat sabar? Atau dia memang tak ambil kisah apa orang nak cakap pada dia? Atau dia sengaja berdiam diri?

Namun rakyat masih tertanya-tanya dengan tindakan beberapa akhbar luar negara yang boleh dianggap biadap kerana menjatuhkan maruah seorang Perdana Menteri dengan menuduh dianya terlibat dengan satu pembunuhan yang antara terhebat.

Sebaliknya akhbar-akhbar itu juga mempunyai alasan tertentu pula menyiarkan tuduhan tersebut.

Bagaimana pun ianya masih dalam tuduhan. Tetapi tuduhan itu boleh jadi ia boleh jadi tidak selagi tidak diputuskan samada akhbar-akhbar tersebut membuat fitnah melampau atau sebaliknya.

Sebagai manusia bertaraf Perdana Menteri maruah Najib Rosmah adalah maruah Malaysia!

Bagaimana jika seseorang rakyat Malaysia yang berada di luar negara diajukan pertanyaan berkaitan tuduhan tersebut? Apa dia nak jawab?

Nak jawab iya - mungkin tak iya! Nak jawab tak iya mungkin iya! Nak kata tak tahu atau geleng kepala, nanti orang kata rakyat Malaysia masih kuno - tak berpengetahuan - usahkan hal luar negara, kes besar dalam negara pun tak tahu!

Rakyat menjadi serbasalah kerana Najib Rosmah terlalu sabar - terlalu tak ambil kisah tentang maruah Malaysia dan rakyatnya di luar negara - terlalu berdiam diri?

Apakah Najib Rosmah akan bertindak melepaskan dirinya dari kesabaran yang amat sangat- melepaskan dirinya dari tak ambil kisah - melepaskan dirinya dari berdiam diri - apakala di salah satu lawatannya ke luar negara nanti akan dialu-alukan oleh akhbar-akhbar luar negara tersebut dengan perkataan - Selamat Datang Pembunuh - Masa itu Najib Rosmah baru nak bertindak?

Sedangkan selama ini rakyat Malaysia maruahnya masih diragui oleh dunia luar kerana sikap Najib Rosmah yang tidak bertindak terhadap tuduhan yang dilemparkan oleh akhbar-akhbar jalang itu!

Presiden PAS Haji Abdul Hadi berjaya mempertahankan maruah ahli dan PAS dari tuduhan melulu salah sebuah akhbar di London terhadapnya. Dia menyaman akhbar tersebut dan dia menang!

Kemenangannya bukan sahaja mempertahankan tetapi meningkatkan maruah PAS dan ahli-ahlinya. Kerana itu PAS terus dihurmati bukan saja dalam negara tetapi luar negara.

Najib Rosmah mesti saman akhbar-akhbar tersebut, bukan sekadar menyatakan tidak terlibat kerana akhbar luar negara boleh mempengaruhi dan meninggalkan kesan nagetif bukan sahaja deplomatik tetapi ekonomi negara ini disamping mempertikaikan perundangan - sosio budaya rakyat Malaysia!

Najib Rosmah wajib menutup mulut celupar yang berkaitan dengan kes pembunuhan Altantuyya itu dengan menyaman akhbar-akhbar yang membuat tuduhan bukan memerhati untuk bertindak mendakwa dan mengISAkan rakyat Malaysia sendiri yang bercakap tentang lapuran akhbar-akhbar luar negara yang membuat tuduhan terhadapnya!

SELADANG: Biar tak kaya - biar tak berpangkat tinggi - Asalkan maruah terpelihara!

No comments: