Saturday, May 15, 2010

2 ZAM TINGGALKAN PEJUANG UMNO: Habuan selepas menabur fitnah!

JASA apakah yang perlu dibalas dan dikenang atau diberikan anugerah yang hebat samada gelaran, pangkat dan imbuhan wang serta harta benda?

Pada umumnya ialah jasa-jasa seseorang itu kepada rakyat, agama, bangsa dan tanahairnya.

Namun pemerintahan Najib Rosmah ini ada kelainan sedikit. Ianya tidak perlu sumbangkan kepada yang disebutkan di atas. Yang pentingnya segala kerja dan sumpangan hendaklah menjurus kepada kepentingan Najib Rosmah, namamu bukan saja disebut-sebut tetapi ianya juga akan disanjung dan diberikan imbuhan yang lumayan seperti yang dihajatkan.

Demikianlah 2 ZAM memperolehinya dari dalam zaman pemerintahan Najib Rosmah ini.

Bercakap tentang rasuah yang tidak pernah didedah walaupun ada berkotak-kotak dalam simpanan dan beriya-iya menghentam Anwar Ibrahim, akhirnya isu 'kotak rahsia' meletakkan Ezam Md Nor ke Dewan Negara sebagai Senator.

Sementara Zainuddin Maidin pula kerana berjaya melahirkan propaganda melalui RTM semasa menjadi Menteri Penerangan dulu memburukkan Anwar Ibrahim maka ianya di anugerahkan sebagai Tokoh Alam Melayu yang besar ini (?).

Oleh itu pemimpin-pemimpin Umno di perengkat Negeri, Bahagian dan Cawangan serta mereka yang bersendirian hanya melopong sahaja walaupun sebelum ini mereka amat banyak berkurban untuk Umno/Bn masih mampu bertahan dalam keadaan ianya bagaikan nyawa-nyawa ikan sahaja lagi.

Jika rakyat terutamanya pemimpin Umno pertengahan mahukan tempat dan balasan yang lumayan maka hendaklah kamu memperbanyakan serangan, memperbanyakan fitnah terhadap Anwar Ibrahim dengan tiada hentinya!

ZAM: Zaman Ampu Mengampu.
EZAM: Era Zaman Ampu Mengampu.

Demikianlah halnya pengampu dan pencacai Najib Rosmah hari ini.

SELADANG: Mungkin Saiful akan diangkat menjadi Senator dan dilantik sebagai Timbalan Menteri Belia dan Sukan ataupun Timbalan Menteri Penerangan oleh Najib Rosmah!

1 comment:

AzamDin said...

uih..aku terasa tau.. ahahahaha