Monday, May 10, 2010

NOH CUBA SEKAT ZAID MENGADAP SULTAN: perkasa / umno cuba tunjuk belang!

SARANAN Noh Omar supaya Zaid Ibrahim tidak dibenarkan mengadap Sultan Selangor seolah-olah menyatakan kepada umum bahawa hanya umno sahaja yang berhak mengadap Sultan Selangor! Oleh itu adalah lebih baik Noh Omar yang kurang bijak ini berhenti dari menjadi menteri pertanian dan memohon jawatan sebagai 'orang istana' jika diperkenan oleh Sultan.

Zaid berhak memohon mengadap Sultan Selangor untuk menjelaskan kedudukan sebenar konflik yang berlaku dan dimarakkan oleh media arus perdana pengaruh pemimpin Umno.

Sultan Selangor mempunyai hak menentukan samada Zaid Ibrahim boleh mengadap baginda atau tidak boleh! Baginda yang punya kuasa mutlak, bukan Noh Omar selaku timbalan pengerusi perhubungan umno Selangor! Takkan pihak Sultan Selangor nak mengikut cakap timbalan pengerusi perhubungan umno secara tidak langsung mencalarkan kewibawaan payung rakyat itu!

Jika campur tangan pemimpin umno di dalam pentadbiran istana dilakukan maka umno itu sendiri tidak menghurmati istana dan Raja!

Adakah Nor Omar dan pemimpin umno amat bimbang bila Zaid Ibrahim diperkenan mengadap 0leh Sultan Selangor dan hasilnya akan mereda dan menutup tirai konflik yang hendak dipanjangkan oleh pemimpin umno dengan tujuan keuntungan politik masa depan mereka di Selangor?

Nampaknya Noh Omar cuba mendahului istana, lebih sudu dari kuah!

Bukan sekadar itu saja, Ngo Perkasa juga nampaknya memainkan peranan dengan membuat bertimbun aduan polis! Ertinya perkasa dan umno masa kini kerjayanya ialah membuat aduan ke balai polis terhadap pemimpin Pakatan Rakyat!

Kerja lain mereka dah tidak boleh buat dan mereka juga dah semakin tidak diterima oleh rakyat kerana segala usaha yang mereka lakukan semata-mata bertujuan jahat - fitnah - penyelewengan kuasa - rasuah - pembaziran - agihan kroni yang menjadikan rakyat sebagai mangsa secara tidak langsung.

Adalah disarankan supaya setiap balai polis terutamanya di Selangor, Pulau Pinang, Kelantan dan Kedah diadakan kuanter khas untuk pemimpin perkasa/umno datang membuat aduan! Ini tidak akan mengganggu tugas polis untuk melaksanakan keselamatan rakyat! Begitu juga dengan suruhanjaya pencegahan rasuah malaysia.

Pihak jabatan peguam negara juga menyediakan satu bahagian pendakwaan khas yang diketuai seorang timbalan pendakwaraya untuk mendakwa mereka yang diadu oleh pemimpin perkasa/umno tersebut.

Begitu juga pihak jabatan kehakiman juga hendaklah menyediakan sebuah mahkamah khas untuk membicarakan mereka yang diadu oleh perkasa/umno.

Maka akan terlaksanalah cita-cita perkasa/umno nak tunjuk belang di masa rakyat sedang berusaha membina Malaysia Harapan Baru - tanpa rasuah - tanpa penyelewengan - tanpa kronilisme - tanpa zalim - perjuangan rakyat untuk rakyat bersama parti-parti Pakatan Rakyat!

Bagaimanapun segalanya tidak akan berkesan mengikut selera perkasa/umno kalau pihak polis yang mengambil aduan, timbalan pendakwaraya yang mendakwa aduan itu dan hakim yang mengadili aduan itu tidak mengikut telunjuk pemimpin Umno terutamanya Najib Rosmah!

SELADANG: Bersama rakyat menjadi hakim di PRU ke 13!

No comments: