Monday, May 3, 2010

KES ALLAHYARHAM AMINULRASHID: Mana Suara Dan Wajah Wira Perkasa?

KETIKA Pilihanraya Kecil Parlimen Hulu Selangor bermula, Pemimpin Perkasa menyatakan badan Ngo (pro Bn) itu tidak akan menyertai kempen Bn di PRK tersebut.

Selesai PRK itu Dr. Mahathir menyatakan Perkasa dapat menarik undi orang Melayu menyokong Bn. Ertinya Umno tidak mampu menartik undi Orang Melayu Hulu Selangor dan Bn bernasib baik kerana adanya Perkasa berkempen.

Kalau begitu memang hebatlah Perkasa memperjuangkan Melayunya untuk menuntut kerusi Hulu Selangor diserashkan pada Umno di PRK tersebut walaupun akhirnya terpaksa berkempen untuk memenangkan calon Mic. Ini seolah-olah Perkasa secara tidak langsung adalah kompenan Bn yang ke berapa agaknya?

Perkasa melaongkan hak Melayu dan kepentingan Melayu! Oklah! Boleh terima untuk sedap telinga. Namun sehingga mana perjuangan itu ?

Dalam kes Aminulrashid remaja 15 tahun yang ditembak polis di Shah Alam sebagai ? Orang ramai masih tertunggu-tunggu apa yang Perkasa lakukan menepati dasar dan matlamat perjuangannya untuk orang Melayu?

Senyap je? Macam tikus jatuh ke beras! Tak lebar pun mulut dan tinggi suara para wira Perkasa! Tak ada pun sorang berarak dengan kain rentang ke balai polis menuntut keadilan!

Ohhhh! Itu macam ya! Bila berdepan dengan polis yang menjadi agen Umno/Bn, wira Perkasa undur bukan setapak, entak longkang mana dilompat! Agaknya beralasan tidak mahu campur urusan polis atau pun bila bersuara nanti dikatakan 'perkauman' dan boleh dikenakan akta hasutan!

Yalah! Kalau nak selamat macam tulah! Duduklah belakang Najib Rosmah diapit oleh Dr. Mahathir. Ituuuuuuulah perjuangan tulin Melayu!

SELADANG: Dalam menegakkan keadilan, tetap bersikap membujur lalu melintang patah!


No comments: