Sunday, January 11, 2009

SIKAP BN SUSAHKAN WARGA PENDIDIKAN

PILIHANRAYA Kecil Parlimen Kuala Terengganu akan memberi satu pengajaran kepada BN jangan mempermudahkan segala urusan dan arahan yang bukan-bukan kepada warga pendidikan di semua perengkat.

Ini akan berlaku jika pihak warga pendidikan di dalam kawasan Parlimen Kuala Terengganu mengambil sikap mahu memberi ingatan kepada pemimpin BN dengan memberikan undi mereka kepada PAS.

Selama ini banyak urusan dan arahan dari pihak Menteri yang amat menyusahkan warga pendidikan terutamanya di sekolah-sekolah. Antaranya berkaitan displin yang banyak dipengaruhi oleh kehendak politik pemerintah (BN), yuran sekolah yang semakin bertambah dengan nama yuran tambahan, yuran PIBG yang ditangguhkan dari awal tahun ke lepas mesyuarat PIBG, penodaan Bahasa Melayu dalam bidang Matematik dan Sains yang dilakukan oleh Kerajaan BN.

Bagi masyarakat luar terutamanya orang-orang kampung perkara ini tidak dapat dihayati, namun bagi warga pendidikan ianya menjadi suatu yang mengganggu tugas mereka.

Untuk memberikan satu ingatan kepada Kerajaan BN supaya tidak memandang rendah warga pendidikan dengan urusan dan arahan yang dipengaruhi oleh suasana dan kehendak politik, maka wajarlah warga pendidikan mencabar BN di Pilihanraya Kecil Parlimen Kuala Terengganu.

No comments: