Tuesday, January 27, 2009

TAK JADI DERMA KERANA TENGOK IKLAN

AKU ingatkan aku seorang saja yang terasa tawar hati nak menderma untuk Tabung Pelastin, rupanya ramai lagi kawan-kawan yang serasa dengan aku.

Ini semua disebabkan tersiarnya di akhir-akhir ini wajah seorang isteri pimpinan tertinggi UMNO yang mengiklankan di tv penderitaan mangsa serangan zionis Isreal untuk mengumpul dana tabung tersebut.

Tak tahulah tiba-tiba saja tawar untuk menderma ke tabung tersebut. Bagi aku memang menggalakan untuk rakyat negara ini membantu penderitaaan sesama Islam di Semenanjung Gaza itu tetapi dengan tersiarnya muka wanita tersebut beberapa kali dalam tv membuatkan aku tawar.

Entah mengapa di kepala aku berserabut dengan gambaran-gambaran negatif tentang keadaan jalinan peristiwa-peristiwa di negara ku ini sendiri bila aku melihat wajah wanita itu. Lalu aku pun tawar nak menderma keTabung Pelastin itu.

Rupa-rupanya beberapa orang kawan-kawan aku ada yang menelefon dan ada yang berbual di kedai kopi pun hampir sama dengan apa yang aku tawar hati itu.

Bagaimana pun aku dan rakan-rakan aku masih ada tempat untuk menghulurkan bantuan pada Mangsa Ganas Serangan Zionis Israel di Semenanjung Gaza.

SELADANG: Masih terasa pedihnya bila teringat Kerajaan BN Malaysia undang pasukan kriket Israel ke Kuala Lumpur beberapa tahun lalu.

No comments: