Thursday, March 5, 2009

UMNO/BN TAK MAMPU LAGI TADBIR MALAYSIA

DENGAN tajuk di atas bolehlah disimpulkan cara rengkas mengapa pemimpin Umno/Bn kini menggunakan polis untuk menyekat perjalanan demokrasi di negara ini. Tidak meluluskan permit ceramah Pakatan Rakyat di Kampung Gong Halt, sebuah kampung Melayu yang berada di hujung sempadan Temerloh - Jerantut Pahang adalah bukti bahawa polis diperalatkan oleh pemimpin Umno/Bn yang sudah tidak mampu menyekat arus kehendak rakyat beralih angin ke parti-parti Pakatan Rakyat!

Kita juga harus percaya bahawa satu tika nanti Kerajaan Umno/Bn akan membatalkan keputusan Pilihanraya Umum atau Kecil jika keputusan itu tidak menyebelahi mereka!

Dengan penggunaan kuasa polis (ikut suka hati) di merata tempat untuk menyekat kebangkitan rakyat dalam negara yang memperjuangkan dasar demokrasi ini maka jelaslah demokrasi mulai mati di negara ini dan akan terbentuk sebuah NEGARA POLIS yang mengikut telunjuk seseorang pemimpin Umno/Bn sahaja!


SELADANG: Untuk apa lagi pilihanraya?

1 comment:

Harris Abdullah said...

Alhamdulillah, berkat kesabaran yang ditunjukkan oleh oakme akan dibalas oleh Allah s.w.t. InsyaAllah.
Memang dah sebati budaya UMNO dengan segelintir orang tua macam makcik bertudung labuh dan pakcik kelantan tadi itu. Memang susah nak menebusi orang-orang macam ini. Tapi insyaAllah kita akan berjaya. Bak kata orang - besi buruk sekiranya selalu diasah lama-lama akan jadi parang yang molek dan tajam.
Linkan saya agar dapat berkongsi pendapat: www.pkrraub.blogspot.com
ALLAHU AKHBAR