Friday, February 13, 2009

JANGAN BERHARAP SANGAT PADA SPRM

Diingatkan kepada parti-parti politik tanahair selain dari Umno/Bn janganlah berharap sangat dengan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (PSRM) untuk menegakkan keadilan di negara ini.

Ianya samada cepat atau lambat, lazimnya SPRM hanya menerima di kaunter sahaja segala aduan yang dibuat. Kalau ada penyiasatan pun adakah hanyalah sekadar jumpa berbual dengan mereka yang disyaki?

Itulah lebihkurang yang dapat dirumuskan setelah kian banyak aduan dibuat oleh pihak parti-parti selain Umno/Bn.

Berbanding dengan lapuran/aduan yang dibuat oleh pemimpin Umno/Bn. Bagaikan kata orang tua-tua; Belum sempat mulut terkatup tindakan dah diambil, pendakwaan dah dibuat oleh SPRM.

Ini semua bertujuan untuk menggambarkan kepada umum bahawa Umno/Bn itu bersih dari rasuah, penyelewengan dan sebagainya.

Jika ada orang Umno yang kena pendakwaan, mereka adalah kambing hitam ataupun memang sudah tidak dikehendaki lagi oleh pemimpin mereka.

Ini semua adakah disebabkan ada jari hantu yang menunjuk arah apa yang perlu dilakukan oleh SPRM?

Hanya ada satu jalan sahaja untuk selesaikan kes penyelewengan, rasuah dan kes-kes yang melibatkan para pemimpin Umno/Bn dapat disegerakan penyiasatan atau dihadap ke mahkamah ialah dengan menolak setiap calon BN dalam Pilihanraya Umum atapun Kecil!

Bila calon-calon Umno/Bn kalah, era Harapan Baru untuk perjuangan rakyat akan tercapai dimana Kerajaan Pakatan Rakyat akan melaksanakan tugas untuk rakyat menikmati Malaysia yang adil dan berkebajikan untuk semua.

SELADANG: Tak mahu buang masa buat aduan pada badan yang ikut telunjuk pemimpin Umno/Bn.

1 comment:

abdrahim kassim said...

tokperan,
Setuju bebeno teman dengan cadangan meka tu. Ase ada je pilihan raya kita kalahkan dia. Bio dia licin tako UMNo ni. Masa tu baru dia tahu langit ni tinggi rendah. Kita kerah SPRM kerja siang malam bukak fail UMNO.