Sunday, April 4, 2010

GST- Gambaran Ekonomi Negara Parah!

APAKALA Najib bersama kuncu Kerajaan BN begitu ghairah untuk melaksanakan Cukai Barangan dan Perhidmatan (GST) yang akan terbeban kepada rakyat. Dimana rakyat telah didahulukan dengan berbagai bebanan cukai - cukai pintu - cukai tanah - cukai pendapatan - cukai jalan - disamping berbagai denda tunggakan dan saman trafik dan parking yang sentiasa mengosongkan poket dan membelengu fikiran rakyat.

Semua beban ini didahulukan kepada rakyat untuk memikulnya dan kerajaan yang bangga sebagai pemimpin negara kaya dan membangun menikmati pencapaian atas bebanan yang dipikul oleh rakyat itu - Inikah ianya Konsep 1 Malaysia?

Setelah berhempas pulas untuk memulihkan ekonomi yang terus parah ini - Kerajaan BN Najib menuding jari cuba mengalihkan pandangan rakyat dengan mengatakan Pembangkang cuba mengelirukannya.

Selain itu Kerajaan BN Najib ini cuba memadamkan pengetahuan rakyat tentang protes GST dengan mengwujudkan berbagai kerenah yang dibebankan ke bahu pemimpin Pakatan Rakyat.

Merasakan tidak mampu mengalihkan pandangan rakyat yang terus memprotes GST ini, lalu Najib membuat asakkan ke arah kakitangan kerajaan untuk benar-benar menyokong harapan gelabahnya itu tercapai merupa syarat penting untuk mereka naik gaji!

Polis telah berjaya melaksanakan berbagai harapan Najib untuk terus berkuasa kerana itu gaji Polis telah dinaik lebih dulu dari jabatan lain?

Inilah gambaran kepunahan ekonomi sebuah negara yang dipimpin oleh seorang manusia ngalabah dengan berbagai masalah dihadapi kalau pun tidak mengikut telunjuk isteri dan kroni!

Rakyat mulai melihat dengan jelas kepincangan Kerajaan BN yang masih mendabik dada sebagai juara rakyat!

Rakyat mulai bertanya: Ke mana wang Petronas yang berbillion-billion setiap tahun dilambakkan? Ke mana wang dana Tekun yang dipergunakan sebagai suapan secara tidak langsung semasa Pilihanratya dan tidak mendapat pulangan? Berbagai lagi projek yang dijanjikan oleh Kerajaan BN di luar bandar dan dalam bandar sejak kebelakangan ini tidak terlaksana walaupun rakyat begitu mengharapkannya.

Yang ada ialah projek-projek kecil dan ianya pula dilaksanakan dengan cara membazir! Rakyat di luar bandar jelas melihat pembaziran ini!

Ke mana wang negara yang begitu banyak sebagai negara yang mengeluarkan hasil bumi yang berlambak? Siapa lulur? Siapa simpan? Siapa kaut? Siapa angkut?

Najib dan kuncu-kuncunya mesti memikul beban kemelesetan ekonomi ini bukannya dibebankan pada rakyat dengan mengenakan berbagai cukai dan mendesak untuk kakitangan melaksanakan Cukai Barangan dan Perhidmatan serbagai syarat untuk dapat naik gaji!

SELADANG: GST - Guna Semua Tekanan!

No comments: