Thursday, April 15, 2010

PRK HULU SELANGOR: Pengalaman Anak Muda Meraih Kemenangan Rakyat.

JAM 6.30 pagi 15. 4. 10, lepas sembahyang Subuh, saya bergegas dengan kereta ke Mentakab lebihkurang 20 kilometer dari rumah saya untuk menjemput Anuar dan berpatah balik ke Pekan Lanchang meninggalkan sementara Anuar di Restoran SinggahSini milik Raja Abdullah.

Saya kembali semula ke rumah lebih kurang 4 kilometer dari Pekan Lanchang mengambil keluarga saya iaitu isteri dan ibu mertua yang udzur untuk mereka ke kedai isteri saya di pekan kercil itu.

Saya juga mengambil Sdr Talha Ibraghim dan Sdr Syed Shahid dua orang anak muda dari Rantau Panjang. Setelah menurunkan keluarga di kedai isteri saya, kami berempat menuju ke Kampung Sempadan singgah seketika mengambil Sdr Mohd Haris Roslan dan kami berlima terus menuju ke Hulu Sel;angor.

Cuaca begitu panas dan kesihatan saya agak kurang memuaskan tetapi masih mampu untuk memandu menempuh terowong lebuhraya lantas dengan kesibukan pinggir bandar Kuala Lumpur.

Jam lebihkurang 11.00 tengahari kami sampai di Felda Sungai Tengi dan bertemu dengan Haji Suhaimi Said, Pengerusi Hal Ehwal Felda PKR Negeri Pahang yang bertugas mengendalikan petugas-petugas PKR dari Pahang.

Kami ditempatkan di sebuah rumah yang dimilikki oleh Sdr Aman di Felda Suharto bersebelahan Felda Sungai Tengi.

Setelah berehat seketika, saya telah mengiringi Haji Suihami Said ke Kuala Kubu Baru bertemu dengan YB Eli dan beberapa orang petugas Penerangan PKR di Bilik Gerakan Penerangan PKR.

Jam 5.00 petang kami berdua pulang semula ke Sungai Tengi bertemu semula dengan keempat-empat anak muda yang kelihatan sedikit letih sedang minum bersama kak Hendon.

Jam 5.30 kami pulang ke rumah penginapan di Felda Suharto. Haji Suhaimi bersama Kak Hendon lepas sembahyang Asyar terus dengan kereta ke Kuala Kubu Baru lebihkurang 60 kilometer dari felda kami bertugas ini.

Setelah menunaikan sembahyang Asyar kami berehat untuk menunggu malam. Lepas Maghrib kami bersiap sedia menyemak tugas untuk dilaksanakan terutamanya saya yang bertugas sebagai sekrateriat, sementara rakan-rakan bersedia untuk persiapan ceramah Datok Sri Anwar Ibrahim jam 8.30 malam esok (16.4.10) di halaman rumah penginapan kami ini.

Selain Anuar yang sudah lali dengan gelagat Pilihanraya Kecil atau Umum, ketiga-tiga anak muda ini buat kali pertama menimba pengalaman Pilihanraya Kecil luar negeri Pahang walaupun pernah menjadi petugas PR dalam Pilihanraya Umum di Pahang.

SELADANG: Rasa-rasanya sejarah Lubok Merbau hampir 30 tahun lalu tidak akan berulang di PRK Hulu Serlangor ini kerana Peneroka sudah tahu karenah jahat Umno/Bn.