Thursday, April 29, 2010

PERKASA GANTI UMNO KOMPENAN BN: Parti Perkauman Melayu Itu Patut Dibubarkan

MENGAPA Perkasa lebih hebat dari pemimpin Umno mendapat sokongan Melayu? Soalan ini ekoran dari ucapan Dr. Mahathir bahawa Perkasa penting bagi Bn untuk menarik sokongan Melayu terhadap parti itu.

Ini bermakna Umno sudah tidak relevan lagi pada orang Melayu. Umno sudah diketepikan oleh orang Melayu. Umno bukan lagi parti pergantungan politik orang Melayu. Umno sudah ranap perjuangannya.

Kenapa begitu? Kerana pemimpin Umno hanya mementingkan diri sendiri dan kroninya dengan mengepikan dasar membela Agama, Bangsa dan Tanahair. Pemimpin Umno semua perengkat kebanyakannya menanggok keuntungan dalam sokongan orang Melayu selama ini.

Sikap rasuah, menyalahgunakan kuasa, mengaut peluang untuk kroni, mementingkan diri sendiri, membuatkan orang Melayu semakin tidak yakin dengan parti perkauman itu.

Namun mampukah Perkasa satu badan Ngo Melayu yang tampil untuk menjadi tulang belakang Bn dalam arus kebangkitan rakyat untuk mendapatkan politik baru bagi mengembalikan keutuhan pentadbiran dan perjalanan demokrasi negara ini yang dipimpin oleh Pakatan Rakyat setelah Umno/Bn gagal melaksanakannya.

Perkasa juga rata-rata dipimpin oleh pemimpin Umno tempatan dan yang pro Umno dan ahli-ahlinya juga adalah ahli Umno sendiri. Maka amat layaklah Umno dibubarkan dan tempat dalam kompenan Bn diganti oleh Perkasa!

Apakah sikap pemimpin Perkasa sama dengan sikap pemimpin Umno yang memperalatkan orang Melayu untuk kepentingan diri sendiri dan kroninya?

SELADANG: Umno + Perkasa = Perkauman Melayu!

No comments: