Friday, April 2, 2010

PAKATAN RAKYAT - Merobek Topeng Talian Hayat BN

MUDAH sangat dikira. Warga Felda dengan warga Orang Asal (Asli) adalah talian hayat BN! Bukan disebabkan warga Felda dan Orang Asal itu bodoh dan takut tetapi pemimpin BN pandai mengula-gulakan mereka. Ada masa dan tempatnya mereka menyekat dan mengelong kedua-dua warga ini dari didedahkan dengan kenyataan sebenar apa yang berlaku pada negara ditadbiri BN dalam haru biru.

Pihak-pihak yang hendak memberitahu keadaan sebenar dilarang dan ada masanya ditangkap oleh kompenan tak langsung BN ke 15 (Polis ?). Dalam Pilihanraya Kecil atau Umum, kedua-dua warga ini akan dilimpah ruah dengan kebendaan dan kewangan sekadar masa berkempen itu saja. Kemudian mereka akan terpinggir kembali. Bantuan yang diberikan selalunya kalau Felda dari wang tabung Felda yang dihasilkan dari titik peluh peneroka sendiri, cuma pemimpin BN terutamanya UMNO tukang hulur dan ambil nama saja.

Sementara untuk Orang Asal pula pemim,pin BN akan mencekus beberapa peruntukan lain dan disalurklan kepada Orang Asal semasa kempen Pilihanraya Raya tersebut.

Namun yang lebih banyak menelan peruntukan-peruntukan ini ialah kroni-kroni pemimpin UMNO/BN yang mengambil kesempatan dari tender-tender projek dan juga bantuan-bantuan umum. Rakyat diperalatkan - Kroni diperkayakan!

Jika kedua-dua warga ini terdedah kepada kenyataan yang realiti dengan kepincangan Kerajaan BN dulu, kini dan selamanya, maka berkuburlah BN yang turut sama berkapan ialah UMNO.

Usaha Pakatan Rakyat (PKR - DAP - PAS) merobek dan menembusi topeng pengaruh BN terhadap warga Peneroka Felda dan Orang Asal sedikit demi sedikit mula memberikan ruang pemahaman kepada realiti kerpincangan Kerajaan BN yang mengakibat kehancuran kepada rakyat dari berbagai sudut kehidupan.

Kini warga Felda dan Orang Asal sendiri mula menebuk kepompong penipuan dan temberang BN/UMNO dengan menyambut kedatangan Pakatan Rakyat! Slogan 1 Malaysia hanyalah slogan kosong! Slogan BN - Rakyat diperbodohkan - Kroni diutamakan!

SELADANG: Ingat lagi pesan Tok Kedu - Jangan bodohkan orang kali kedua! Kita akan dibodohkan pula!

1 comment:

baginda® said...

bro ape citer sekarang? lame ilang nih... hahah