Monday, April 26, 2010

PRK HULU SELANGOR: Najib tepok Dada - Boleh Adakah Pilihanraya Umum Ke 13

DENGAN Keputusan Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor pada 25 April 2010 yang baru berlalu, dimana keputusannya memihak kepada Bn dengan majoriti Najib Rosmah sudah boleh yakin dan berbangga walaupun cara apa pun kemenangan itu diperolehi. Samada cara demokrasi atau cara tipukrasi.

Bolehlah kalau Najib nak menepok dada dan berkata; Akulah hero Umno/Bn masa kini! Dengan kemenangan calon Mic itu ketuanan Melayu telah pulih.

Dari media propaganda Umno/Bn jelaslah bahawa demam Umno/Bn sedikit sudah kebah dan rakyat menyokong kepimpinan Najib Rosmah melalui kayu pengukur PRK Hulu Selangor. Entah berapa lama dan bertimbun-timbun kempen Najib Rosmah telah diyakini tersebar di media ampuisme itu berjalan tidak perlu dihetung.

Yang perlu diperkatakan ialah kemampuan Najib Rosmah meyakinkan dirinya telah mendapat keyakinan rakyat terutamanya orang Melayu dengan keberaniannya meletakkan calon Mic di PRK Hulu Selangor walaupun mendapat beberapa bantahan awal dari para pemimpin Umno tempatan.

Oleh itu dalam masa panas dengan keyakinan yang diberikan ini maka Najib harus berfikir inilah masa yang amat sesuai untuk membubarkan Parlimen dan dan diikuti oleh Kerajaan Negri membubarkan DUN bagi mengadakan Pilihanraya Umum untukj mendapat mandat besar setelah ketiadaan 2/3 wakil Bn di Parlimen waktu ini.

Tindakan ini amat perlu selain memerlukan kedudukan 2/3 di Parlimen, Najib Rosmah juga boleh menyekat beberapa perkembangan yang tidak sihat mengenai dirinya dulu, kini dan akan datang. Ianya juga boleh menjadi benteng halangan agar ahli-ahli Umno khususnya Melayu tidak bosan dengan parti perkauman itu.

Kerajaan yang dipimpin oleh Najib Rosmah ini juga masih belum selesai dipersoalkan oleh rakyat akan kewibawaannya memberi kesejahteraan, keamanan, keadilan dan kemakmuran kecuali hanya media ampuisme Bn sahaja yang menggemburkan kehebatan Kerajaan Bn sedangkan ianya tidak dapat mengatasi dan lari dari korup, aniaya, zalim, kroni, penyalahgunaan kuasa.

Sementara Kerajaan Najib Rosmah ini masih boleh telunjuknya diikut dan dipatuhi oleh SPR, SPRM, Polis, Jabatan Peguam Negara, Badan kehakiman dan beberapa lagi agensi, amat sesuailah Najib Razak mengumumkan Pilihanraya Umum Ke 13 dalam masa terdekat ini.

Najib juga harus memperbanyakan calon-calon Mic di kawasan-kawasan majoriti Melayu agar tidak menjadi rebutan pemimpin-pemimpin Umno tempatan untuk menjadi calon.

Mungkin rasanya yang Najib Rosmah bimbang untuk mengadakan Pilihanraya Umum Ke 13 iaitu untuk masalah ekonomi yang terasa perit oleh rakyat kini. Disamping masalah sosial, keamanan, rasuah, penyalahgunaan kuasa, ketidak yakinan rakyat terhadap Badan Pendakwa Raya, Polis dan Kehakiman serta sistem pendidikan yang semakin parah.

SELADANG: Agak-agaknya Najib Rosmah nak pancing kalau katak-katak untuk melompat ke Bn atau bebas yang tidak bebas!

No comments: