Monday, April 26, 2010

PRK HULU SELANGOR: MIC buli UMNO - Ayam Menang Kampung Tergadai.

TIDAK mengherankan bila PRK Hulu Selangor dimenangi oleh Bn 25 April 2010 lalu. Sebaliknya amat mengejutkan jika Parti Keadilan Rakyat yang mewakili Pakatan Rakyat menang.

Kenapa? Pemimpin Umno begitu lemah sehingga ahli-ahli dan penyokong Umno kebanyakannya menyokong Mic tidak menyokong Umno untuk meletakkan calonnya di Parlimen Hulu Selangor.

Kerajaan Bn juga melimpah ruahkan kebendaan dan ringgit serta janji yang belum tentu ditunaikan kepada pengundi Hulu Selangor.

Walaupun sebelum ini pemimpin Umno begitu mengiur untuk meletakkan calon Umno di PRK Hulu selangor namun hajatnya bukan saja tidak tercapai malahan calon kerusi Parlimen Hulu Selangor akan datang mustahil diperolehi oleh Umno. Kerana pemimpin tertinggi Umno sudah amat yakin dengan Mic. Kecuali Umno meminjam calon dari Mic atas tiket Bn.

Inilah hebatnya Mic di Hulu Selangor berjaya menutup mulut pemimpin Umno Hulu Selangor secara langsung membuli pemimpin Umno dan ahlinya di Hulu Selangor. Mereka tidak kira siapa calon tetapi berapa dan apa mereka dapat semasa musim Pilihan Raya itu.

Selepas ini pemimpin Umno Hulu Selangor jangan nak buka mulut untuk meletakkan pemimpin mereka di kerusi Parlimen Hulu Selangor.

SELADANG: Yakin Pakatan Rakyat akan dapat merampas kerusi Parlimen Hulu Selangor di Pilihan Raya Umum ke 13. InsyaAllah.

No comments: