Friday, May 29, 2009

BERCINA BUTA - Jaga Emej Pemimpin Pengecut - TUTUP GILA TALAK UMNO

KALAULAH benar dakwaan calon bebas PRK Penanti bernama timangan Kak Min mendapat sokongan dari wanita Umno - bolehlah diandaikan Umno terlibat jugalah sedikit sebanyak secara tidak langsung di dalam PRK tersebut.

Walaupun dilihat media massa Umno begitu membetu untuk menyiarkan berita tentang PRK tersebut namun adakah dalam diam-diam Umno tampil menyusup membantu salah seorang calon bebas di situ?

Lapuran kepada SPRM yang dibuat oleh Kak Min biasanya tidak dilakukan oleh calon bebas tetapi pada awal lagi Kak Min dah buka tirai panggung SPRM untuk membuat tindakan dan mengharapkan memang percuma agaknya.

Kini Kak Min mendesak SPRM segera umum lapuran sebelum pilihanraya kecil itu agar tidak akan berlaku sekali lagi PRK! Cerita apa ni Kak Min? Siapa buat skrip ni Kak Min?

Kalau iapun lapuran itu benar kena masuk mahkamah dululah Kak Min! SPRM bukan hakim - Biarlah hakim menangkan Kak Min nanti itupun kalau pemimpin Umno nak kan Kak Min!

Kerja menentukan satu-satu kes bukannya macam orang menari ronggeng. Ke depan ke belakang, lenggok kiri kanan habis satu lagu.

Tapi kalau dah Wanita Umno sokong Kak Min boleh jadi Kak Min menang! Buat apa nak ulang semula PRK di Penanti?

Adakah skrip yang Kak Min lakonkan di PRK Penanti ini dibuat oleh Umno yang gila talak kerana takut bertanding agar menjaga amej seorang pemimpin besar yang pengecut?

Adakah Kak Min tiba-tiba diambil oleh Umno untuk 'bercina buta' dalam PRK Penanti ini? Atau Kak Min hanya dijadikan 'kambing hitam' oleh Umno agar hajatnya untuk melawan PKR yang mewakili PR tetap berlaku?


SELADANG: Duduk tepi pentas tukang tarik tirai aja.





1 comment:

Baginda Reformasi said...

tak malukah bercina buta? hina tu... ada juga yang main kontrak2... cukup masa letup....