Friday, May 15, 2009

NAJIB: Masuk Bakul Angkat Sendiri - MUKA TAK MALU !

TAK ada orang nak angkat terpaksalah sendiri angkat - dah dua tiga kali Najib Rosmah mengangkat dirinya sendiri. Memuji dirinya sendiri. Kemudian media massa pembodeknya besarkan dalam siaran mereka.

Masuk bakul angkat sendiri yang terbaru dilakukan oleh Najib Rosmah ialah menggelarkan dirinya sendiri sebagai Perdana Menteri Rakyat (?).

Betul ke Perdana Menteri Rakyat (PMR) atau Perdana Menteri Rasuah (PMR) atau Pulun Mandat Rakyat (PMR) ?

PMR dah buat cerita kartun ! Tidak mahu permaidani merah dihamparkan! Tidak mahu kemera tv mengekorinya! Tidak mahu ada kain rentang bersibaian menyambutnya!

Tapi dia tentu mahu orang ramai menunggunya kan!

Kalau sekadar turun padang menaiki LRT turun di Puduraya memanglah tidak ada siapa yang nak rentang permaidani merah. Itu kerja bodoh namanya!

Yang hairannya PMR tidak mahu kamera tv tetapi tersiar juga gambarnya di Puduraya dalam tv. Apakah PMR bawa kemera sendiri?

Turun padang tempat ramai mudahlah nak tunjuk lagak tapi kenapa tak turun adang di perkampungan Orang Asal di hulu sungai? Mengapa tidak menapakkan kaki di kampung-kampung pendalaman?

Di sana PMR akan melihat kedhaifan rakyat ibarat kais pagi makan pagi kais petang masih berhutang!

PMR tidak ambil tahu tentang kakitangan agensi kerajaan yang mengamalkan pilih kasih! PMR tidak ambil peduli rakyat yang sepatutnya menerima hak dipinggirkan oleh pemimpin Umno berbagai perengkat dengan menggunakan agensi kerajaan!

Contohnya: Adakah PMR tahu pemberian saham Felcra dimenopoli oleh pihak tertentu sehingga ada diantara mereka yang kaya mendapatnya. Ada diantaranya suami isteri yang ada pencen mendapatnya. Ada diantaranya mereka yang bergaji besar mendapatnya.

Tapi rakyat yang sepatutnya menerima untuk menaikkan taraf kehidupan mereka terbiar begitu saja!

Adakah ini PMR tahu yang dia sibuk mengatakan dia turun padang untuk rakyat? Atau dia turun padang untuk tangkap belalang dan buat teka teki kepada rakyat?

Adakah PMR akan mengarahkan pihak penganjur perhimpunan yang dihadiri olehnya dengan mengatakan: 'Jangan bawa orang ramai dengan menyewa bas dan bayar wang poket untuk menyambut kedatangan saya ...'

Sejarah telah membuktikan perhimpunan menyambut pemimpin Umno kalau tidak ada bas percuma, duit poket, makan percuma, kakitangan kerajaan dan kanak-kanak sekolah dipaksa jawapannya perhimpunan itu tidak ada!

Masuk bakul angkat sendiri semata-mata mengaburi fikiran rakyat tetap; apakah rakyat kini boleh ditipu begitu saja? Rakyat menganggap pengakuan PMR hanyalah cerita kartun yang menjadi kegemaran kanak-kanak pra sekolah kerap disiarkan oleh tv.

Rata-rata rakyat tahu siapa dia PMR ini. Anak bangsaawan! Datuk sebelah ayahnya Orang Kaya Shahbandar Pahang. Ayahnya PM ke 2 Malaysia. Datuk sebelah ibunya juga orang hebat. Rakan kongsi satu tika dulu pembangunan Genting Highland!

Baru turun Puduraya dah merah bibir memuji diri dan meletakkan diri sendiri sebagai Perdana Menteri Rakyat. Adakah esok atau lusa Menteri Penerangan akan mengistiharkan Najib Rosmah sebagai Perdana Menteri Ralat?

Jika Najib benar apa yang diangkat untuk dirinya sebagai Perdana Menteri Rakyat mengapakah dia kini membelakangkan kehendak rakyat Perak untuk diadakan Pilihanraya Kecil Negeri? Jawapannya Najib tidak ikhlas meletakkan dirinya sebagai Perdana Menteri Rakyat tetapi Pulun Mandat Rakyat!

Kata-kata PMR hanyalah mainan bibir merah untuk mengelirukan rakyat agar menyokongnya dan menghilangkan kisah pembunuhan Altantuyya, menghilangkan kes komisyen kapalkselam RM510 juta dan menghilangkan penglibatannya dengan Peguam Linggam yang boleh mempengaruhi mahkamah!


SELADANG: Suara rakyat suara keramat!!!


5 comments:

ahmadnizamhamid said...

betul sangat Pak Man.jib ni tetiba je ngaku anak bangsawan nk cuba tunjuk dialah yg bagusnya.PMR boleh jd bahan ceramah esok malam ni

mamai said...

maaf aku mencarut di sini PMR...p**i M*k Rosmah....

Basuh Baju said...

hahaha macam2 la najib ni

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

suh dia gi up town danau kota..tak pun uptown bdr tun razak..baru la real najib razak..

Baginda Reformasi said...

suh die balik pekan lagi bagus... duduk sana diam2 atau ontok2... haktui la najib....