Thursday, May 7, 2009

UMNO/BN: KE ARAH UNDANG-UNDANG RIMBA ?

PEMIMPIN Umno/Bn kini dalam keadaan terdesak dengan kehilangan kuasa yang semakin berlarutan lalu bertindak di luar batas kemanusiaan dan ketemaddunan budaya.

Mereka juga seolah-olah mencampakkan Perlembagaan negara ke longkang dan undang-undang negara hanya mengikut selera nafsu rakus mereka sahaja.

Peristiwa terbaru di mana Speaker sah DUN Perak diseret keluar oleh polis dan petugas Dewan adalah satu pencabulan demokrasi yang begitu ketara dilakukan atas kehendak nafsu jalang pemimpin Umno untuk menguasai DUN Perak seperti lanun!

Jika mengambil mudah untuk mendapatkan kuasa dengan cara melarikan beberapa ADUN dan kini mengheret melarikan Speaker dari DUN dan diganti dengan begitu mudah oleh suara Kerajaan Haram, maka bukan saja politik Perak tidak stabil malahan politik Malaysia sendiri dapat dinilai oleh negara luar terutamanya para pedagang.

Tidak hairanlah jika para pedagang semakin menjauhkan diri dari Malaysia jika Kerajaan Umno/Bn terus mengamalkan sikap rampas bila hendak!

Kebanggaan dan keberanian pemimpin Umno/Bn melakukan apa saja yang mereka nak buat disebabkan Kerajaan Pusat masih lagi ditadbiri oleh mereka. Polis - SPR - SPRM - Mahkamah - Pejabat Peguam Negara dan beberapa lagi agensi yang ada kepentingan pada mereka masih boleh digunakan.

Adakah Pemimpin Umno/Bn mahukan Malaysia ditadbiri oleh Undang-Undang Rimba?

Bagaimana mereka ini bila tersungkur pada mandat rakyat di PRU 13 nanti ?

SELADANG: Amat gembira bila mendapat khabar pejuang rakyat dibebaskan!

2 comments:

mamai said...

mereka memang tak ada tamadun....

Baginda Reformasi said...

salam tok peran...

sy amat terkilan dan keciwa dengan ape yg berlaku hari di dewan perak... dan tambah lagi sgt marah... da jenuh kite sampaikan kemarahan tp mereka memekakkan telinga... keciwa....... undang2 tarzan mereka guna...