Tuesday, May 12, 2009

LANUN KEMBALI MENGUASAI KERAJAAN PERAK

TELAH dijangka oleh mereka yang berfikir tentang kemelut Perak secara terbuka. Kerajaan PR yang diketuai oleh Nizar tidak akan bertahan lama setelah diistihar oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur bahawa Nizar berhak sebagai MB Perak.

Jangkaan ini adalah dipandukan atas sikap dan perangai pemimpin Umno sendiri yang amat takut dengan pembubaran DUN Perak yang akan dipohon oleh Nizar kepada Raja Muda Perak.

NAJIB ROSMAH
MEMANG TAKUTDENGAN
PILIHANRAYA KERANA ITULAH
DIA BERUSAHA SUNGGUH
AGAR NIZARDILUCUTKAN
KEMBALI SEBAGAI MB
DAN SECARA LANGSUNG GAGAL
UNTUK MEMOHON PADA
RAJA MUDA PERAK
PEMBUBARAN DUN PERAK ...

Bukan saja Zamry takut dengan pilihanraya tetapi Najib Rosmah adalah watak utama yang amat takut menghadapi pilihanraya.

Ada diantara ADUN Perak kini baru menjadi ADUN pada PRU 12 lalu (8 Mac 2008). Jika DUN dibubarkan sekarang mereka tidak mendapat pencen. Adakah ini yang ditakuti oleh Zamry dan pemimnpin Umno untuk Nizar memohon pembubaran DUN?

ADUN Pakatan Rakyat bersedia menerima DUN Perak dibubarkan untuk memulangkan kepada rakyat untuk memberikan mandat baru. Mereka tidak memikirkan kepentingan diri mereka berbanding dengan ADUN Umno/Bn!

Walaupun Najib Rosmah menyatakan konsep 1 Malaysia rakyat didahulukan tetapi dalam soal DUN Perak ini Najib tidak mengikut konsep slogan yang diutarakannya. Slogan itu hanyalah kata-kata kosaong untuk rakyat Perak yang amat mengharapkan 'mandat rakyat' diserahkan kepada rakyat untuk membuat perhetungan.

Ertinya 1 Malaysia rakyat didahulukan sebenarnya '0 Malaysia rakyat dibelakangkan!'

Jika Najib jujur dengan apa yang dislogankannya, dia akan sekat Zamry merayu pada Mahkamah Rayuan untuk menangguhkan pengistiharan Nizar sebagai MB Perak yang sah oleh mahkamah.

Nizar berjanji akan memohon pembubaran DUN Perak untuk meenyerahkan kepada rakyat memberikan mandat pilihan mereka untuk mentadbiri Perak.

NAJIB ROSMAH MEMBAWA
SLOGAN 1 MALAYSIA
RAKYAT DIDAHULUKAN (KONONNYA)
TETAPI BILA NIZAR
NAK BUBARKAN DUN PERAK UNTUK
MENDAPATKAN MANDAT RAKYAT -
NAJIB ROSMAH ANTARA
PENGHALANGNYA DAN GUNAKAN
MAHKAMAH....

Najib Rosmah bersama Zamry dan para pemimp-n Umno/Bn bukan saja membelakangkan rakyat tetapi mereka juga adalah penyekat dan pengelat mandat rakyat. Mereka seolah-olah amat gembira dengan krisis politik yang berlarutan di Perak.

Oleh itu tertubuhnya kerajaan Bn cara haram, maka kembali semula kerajaan haram itu mentadbiri Perak, jelaslah bahawa lanun tetap berperangai lanun !!! Rakyat harus menyimpan di dalam hati mereka untuk menumbangkan kerajaan lanun di PRU ke 13 jika Najib Rosmah bersedia menghadapi pilihanraya.

Kejadian yang melanda di Perak ini adalah prilaku biadap dan tidak bertemaddun denmgan menggunakan undang-undang rimba oleh Umno/Bn dosebabkan Kerajaan usat dan segala agensi kerajaan masih mampu dikawal, dipergunakan dan ditunjuk arah oleh pemimpin Umno/Bn.

Jika pilihanraya menjadi satu fobia kepada Najib Rosmah maka Najib Rosmah harus mencari satu cara bagaimana Pilihanraya umum ke 13 tidak diadakan. Ini boleh memanjangkan hayat pentadbirannya.

Untuk memikirkan bagaimana tidak ada pilihanraya umum ke 13 maka Umno/Bn bolehlah berbincang dengan rakan sekongkolnya antaranya SPR - SPRM - polis - pejabat peguam negara dan mahkamah (jika masih ada lagi saki baki kuncu Linggam).

Pemimpin Umno/Bn Jangan pedulikan mandat rakyat! Bina empayer lanun untuk turun temurun sepanjang zaman!


SELADANG: Memerhati jejak lanun di pantai Pulau Pangkor.

4 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

satu cerita panjang yg dipentaskan utk tatapan dunia...

mountdweller said...

Salam ziarah balas.

Slogan politik bukannya boleh dipercayai.

abdrahim kassim said...

Siapa berani nak nempuhnya weh... kalau dah tentu-tentu kalah. Bio le kema nunggu sampe 2013.

Kita tengok le nanti sape yang tumpo...

Baginda Reformasi said...

takpe tok peran... kite masih ada ALLAH pada orang yang sabar... gune care cyberboron... amin...

Bagaimana Tangani isu PERAK


Salah satu caranya telah di siarkan oleh enCYBERBORON dalam blog beliau... baginda tumpang copy... Adakan Pilihanraya Mandotori...



Sah UMNO takut menghadapi pilihanraya. UMNO tak mahu mengadakan pilihanraya. UMNO akan halang semua cubaan untuk mengadakan pilihanraya. Sultan dah tolak permohonan perkenan pembubaran DUN pada 5 Februari. SPR tolak perisytiharan kekosongan kerusi Behrang, Changkat Jering dan Jelapang. Terkini sidang mee segera Mahkamah Rayuan meluluskan permohonan Zambry Kader untuk menangguhkan pelaksanaan keputusan Mahkamah Tinggi yang dibuat 22 jam sebelumnya. UMNO betul-betul tak mahu diadakan pilihanraya.


Aku terima satu cadangan daripada seorang pemanggil ke telefon bimbit aku sekejap tadi. Cadangan itu sangat baik. Kita boleh dapatkan pilihanraya secara mandatory. Tanpa perlu perkenan Sultan. Tanpa perlu surat perletakan jawatan. Mahkamah pun tak boleh masuk campur. Bagaimana? ..... empat lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) mati!

Kata pemanggil itu "kita dapatkan perkenan Tuhan untuk mengadakan pilihanraya, Tuhan cabut nyawa empat lima ekor wakil rakyat BN, terutamanya yang melompat-lompat tu, apa lagi yang boleh menghalang diadakan pilihanraya?"

Doa orang yang dizalimi akan dimaqbulkan Tuhan. Rakyat Perak telah dizalimi dengan dahsyat sekali. Bahkan sebenarnya seluruh rakyat Malaysia dizalimi oleh UMNO-BN. Mengapa tidak kita manfaatkan tawaran 'maqbul' doa orang yang dizalimi itu?

Apa kata kalau secara serius dan besar-besaran seluruh umat Islam bermunajat dan solat hajat setiap hari secara berterusan memohon secara specific agar Allah cabut nyawa empat lima orang ADUN BN. Orang bukan Islam pun boleh berdoa juga kerana mereka pun sama dizalimi. Majlis munajat dan solat hajat itu diadakan beramai-ramai di masjid, surau dan markaz. Munajat dan solat hajat secara individu juga dilakukan di rumah masing-masing.

Macam mana? Salahkah cara begini? Nabi Muhammad SAW pun berdoa agar musuh Allah yang memeranginya dihancurkan oleh Allah SWT. UMNO sememangnya musuh Tuhan. Mereka memusuhi keadilan yang diwajibkan oleh Allah. Mereka memerangi hak rakyat. Mereka menentang keluhuran perlembagaan dan kedaulatan undang-undang. Mereka anti sistem hidup yang diperintahkan oleh Allah SWT.

Tak bolehkah kita mendoakan supaya musuh-musuh Allah itu dibinasakan? Kalau UMNO tak puas hati kerana mereka dilabelkan sebagai musuh Allah, itu hak mereka. Kalau UMNO tak puas hati kerana kita mendoakan ADUN mereka mati, itu hak mereka. Kalau mereka yakin doa kita itu tak akan dimaqbulkan Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka percaya bahawa mereka bukan musuh Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka nak kata bahawa kitalah yang memusuhi Tuhan, itu hak mereka. Kalau mereka pun nak berdoa supaya kita pula dibinasakan oleh Tuhan, itu hak mereka. Buatlah.

Majoriti besar ulama' tempatan dan ulama' seluruh dunia mengakui UMNO zalim. Kecuali dua tiga kerat ulama' UMNO yang hidup semata-mata nak cari makan. Majoriti cerdik pandai tempatan dan antarabangsa mengesahkan UMNO zalim, jahat, melanggar undang-undang, merosak demokrasi dan rasuah parah. Krisis rampasan kuasa negeri Perak hanya cebisan kecil daripada amalan kesyaitanan UMNO yang maha mega.

Kalau kita (penyokong PR) tak dapat mencari hujah untuk menolak keabsahan dan kewajaran cadangan pemanggil itu, maka eloklah kita gerakkan majlis munajat dan solat hajat bermai-ramai itu secara serius. Setiap individu penyokong PR juga bermunajat dan solat hajat setiap hari di rumah masing-masing. Siang dan malam. Mohon kepada Allah secara khusus. Minta matikan lima orang ADUN BN (termasuk ADUN bebas) supaya pilihanraya kecil dapat diadakan.

Posted by Baginda Reformasi at 5:57 PM