Saturday, May 16, 2009

TARING UMNO SEMAKIN TUMPUL - Rakyat & Melayu Sudah Kerap Terpedaya - CERDIK PANDAI DIPUJUK JADI PENCACAI !!!

AKHIRNYA pemimpin Umno terpaksa menggunakan cara apa sekali pun golongan cerdik pandai untuk mengampu Umno dengan mengadakan beberapa majlis forum dan temuramah di media massa.

Ketidak yakin rakyat terhadap pemimpin Umno yang semakin membarah membuatkan banyak kenyataan mereka hanya masuk telinga kiri keluar telinga kanan rakyat malahan ahli-ahli Umno dan orang Melayu sendiri tidak banyak berbicara tentang isu-isu yang dibangkitkan oleh pemimpin Umno.

Janji yang tidak ditepati! Sikap yang dicurigai! Perangai yang dibencii! Adalah antara sebab besar mengapa pemimpin Umno tidak lagi menjadi idola rakyat terutamanya golongan muda berusia 45 tahun ke bawah!

Oleh kerana itulah pemimpin Umno mula menggunakan cerdik pandai terutamanya dari universiti tempatan dan juga para wartawan kanan media massa pembodek Umno/Bn memberikan pendapat atau menghuraikan apa yang disarankan oleh pemimpin Umno.

Tujuannya semata-mata untuk menarik semula golongan muda dan juga orang Melayu kembali menyokong Umno/Bn! Mereka mengharapkan sokongan dari anak muda yang berada di menara gading dan keluar nanti akan memberikan sokongan kepaa Umno/BN.

Sokoingan ini memudahkan untuk pemimpin Umno/Bn meneruksn agenda memperjuangkan kepentingan diri, keluarga dan kroni mereka.

Tetapi ianya menjadi sia-sia belaka! Nasi telah menjadi bubur! Keegoan dan kerakusan pemimpin Umno menikmati kehidupan yang mewah meninggalkan rakyat di kampong dan rumah pangsa dalam tercakar-cakar mencari rezeki adalah tembelang yang tidak akan dapat diwangikan kembali baunya!

Apa saja yang diampukan untuk Umno/Bn rakyat telah faham tujuan dihujungnya. Mahukan sokongan! Dapat pengaruh! Pertahan atau dapatkan kuasa! Sekelip mata kaut kekayaan dari kesetiaan rakyat yang tidak dipedulikan selepas pilihanraya! Inilah perangai pemimpin Umno.

Perangai inilah yang membuatkan rakyat termasuk orang Melayu dan ahli Umno semakin tidak menampakkan minat untuk menyokong Umno/Bn. Mereka buat tak tahu sahaja dengan apa yang dibicara ampuan kepada Umno.

Jika di kampong hanya Pengerusi JKK dan pertugas Kemas disamping sedikit benar pemimpin Umno bawahan yang berbicara tentang saranan dan pandangan pemimpin mereka.

Masih ada orang Umno tidak berubah dari menjadi ahli Umno tetapi sokongan mereka untuk sebuah kerajaan adil yang memberikan kesejahteraan kepada rakyat tetap mereka mahukan Pakatan Rakyat memerintah dalam masa terdekat ini selewat-lewatnya di PRU 13 nanti.

Pemimpin Umno tidak perlu lagi mencari bomoh atau tukang pencacai untuk melonjakkan Umno/Bn di hati rakyat! Rakyat telah berapa kali terjebak dengan telatah dan janji kosong pemimpin Umno/Bn!


SELADANG: Rakyat pecah tabung, pemimpin Umno kaut untung!

3 comments:

Baginda Reformasi said...

biarkan...biarkan... sume sudah tahu... biarkan siapa mereka nak gune...

D'Rimba said...

Ya mari kita seru kembali anak bangsa bangkit dan sedar dari mimpi indah barat sana sini kembali kepada acaun tersendiri berteraskan Islam sejati...

mamai said...

aku mmg dah lama menyapah ngan UMNO nie