Friday, May 1, 2009

CARA MUDAH BN KUASAI DUN PERAK 7 MEI 2009

DENGAN kehancuran sistem demokrasi di Perak saat akhir ini selepas 3 DUN PR hilang disembunyiklan Hantu Kopek sehinggalah kepada campur tangan pihak yang tak sepatutnya berhak kepada pentadbiran DUN Perak membuat berbagai kerenah, rasa-rasanya amat payah untuk memulihkan demokrasi sebenarnya.

Sidang DUN Perak yang dipanggil oleh Setiausaha DUN yang telah digantung oleh Speaker DUN membuatkan keadaan bertambah rumit.

Ini semua bertujuan untuk BN yang menubuhkan Kerajaan rampas mandat rakyat dapat berkuasa dengan egonya. Oleh itu untuk memudahkan BN menguasai DUN Perak pada Sidang 7 Mei 2009 ini ada beberapa cadangan:

1) Pada malam 6 Mei 2009 semua ADUN BN dan ADUN pengampunya tidur dalam DUN Perak di kerusi sebelah Kerajaan dengan Zamrey tidur di kerusi MB dan Timbalan Speaker tidur di kerusi Speaker! Yang baiknya supaya tidak sedarkan diri sampai waktu DUN dibuka hendaklah mereka memakan pil tidur dengan tempuh masa tertentu! Dinasihatkan jangan berlebihan nanti mati dah kena Pilihanraya Kecil pula - akan membazirkan duit rakyat!

2) Semua rumah ADUN Pakatan Rakyat dikepong oleh anggota polis dengan menasihatkan ADUN-ADUN tersebut jangan keluar kerana keselamatan diri dimana kekacauan akan berlaku!

3) Adakan sekatan jalanraya sejarak serantai satu di setiap jalan dari rumah setiap ADUN Pakatan Rakyat tersebut hingga ke pintu masuk bangunan DUN Perak. Ini boleh melambatkan kedatangan ADUN Pakatan rakyat. Pemeriksaaan mestilah sehingga ke peringkat kereta mereka pakai minyak pelincir apa - buatan dalam negeri atau luar negeri - berapa harga - tunjuk resit - banyakkan soalan yang membazirkan waktu!

4) Pihak Urus Setia Dewan cuba hantar wakil dobi untuk mengambil jubah Speaker dengan tujuan untuk dibasuh kononnya telah kena debu sewaktu bersidang di bawah 'pokok demokrasi' dulu. Serahkan jubah itu pada Timbalan Speaker! Tulis pada jubah itu 'origanal'.

5) Pihak tertentu cuba pujuk kalau-kalau Mat Rempit sanggup memancitkan tayar kereta ADUN Pakatan rakyat.

6) Pasukan yang berlagak anti malaria sila membuat semburan gas yang bila dihidu boleh melenakan para ADUN Pakatan rakyat. Kerja ini kena dilakukan sebelum subuh! Ertinya ADUN Pakatan Rakyat terus tertidur di rumah. Kerja ini boleh juga menggunakan Yunit Udara Polis.

7) BN tabur duit banyak-banyak di jalanraya agar rakyat Perak memenuhi jalanraya mengutip duit tersebut dan jalan jadi sesak. ADUN Pakatan Rakyat tersekat perjalanan! ADUN Bn angkut dengan Yunit Udara Polis.

8) Pindahkan Sidang DUN ke satu tempat rahsia seperti Kampung Siong, hulu Tasik Banding, Grik. Hanya ADUN Bn saja yang tahu - tulis pada pintu masuk DUN Perak: 'Sidang DUN dibatalkan kerana semua ADUN sakit perut setelah dijamu Tosey dan Tea Tarik Zamreyyy Pulau Pangkor!'

9) Padamkan semua lampu DUN Perak agar semua ADUN tak nampak kerusi mereka dan berebut-rebut mencari kerusi mereka termasuk Zamrey - Nizar dan Speaker .... Siapkan ambulan dan sediakan katil-katil untuk VIP di Hospital Ipoh.

10) Pihak tertentu urus setia dewan yang kena gantung dicadangkan mengsyaratkan setiap ADUN Perak memakai topeng Altantuyya untuk masuk ke dalam Dewan agar semuanya serupa dan tidak tahu siapa yang hendak diundi serta tidak berlaku kekecuhan!

11) Pagi-pagi lagi sebelum DUN bersidang, SPRM buat tangkapan untuk siasatan terhadap semua ADUN Pakatan rakyat kononnya ada aduan mengatakan semua ADUN Pakatan Rakyat menyelewengkan kuasa dan kedudukan dimana mengeluarkan 'kentut senyap' semasa Sidang DUN yang dulu-dulu! Bila Sidang sudah tamat dan ADUN Bn sudah dapat kuasa haramnya, barulah dilepaskan mereka dengan SPRM mengeluarkan kenyataan antaranya: " ... kami ikut arahan saja .... cari makan ...."

Tengahari itu bolehlah Rtm siarkan kenyataan dari Najib Rosmah yang disediakan oleh belacinya antara lain: " .... Perak benar-benar sudah demo kasi - Inilah satu lagi kejayaan slogan One Malaysia yang saya bawa kepada rakyat!"

SELADANG: Menunggu di Kg. Pulau Tujuh sebelahan Kg Siong di Tasik Banding.

5 comments:

D'Rimba said...

Seladang telahpun menegeluarkan senjata ampuhnya meragut bicara yang amat mengerikan buat ingatan sekalian insan
..........

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

apa suda jadi dgn aku pny negeri...
semakin kelam...
sekelam menteri besar haram...

yg penting...bila semua ni nak abis?

a.b geldofg said...

aku tgh doa
agar stiap bulan ada 5 org wakil rkyat mninggal
bst pilihanraya kecil ni

Raja Fiqri Fauwaz said...

Emosional benar tulisan kali ni Pokde.. heh..

Baginda Reformasi said...

saye setuju dengan kate tok peran... sistem demokrasi perak membuka keseluruhan perangai umno... baik dan buruknye... tapi tang baik tu tang smayang jemaah berimamkan nizar je... yg buruk tu mereka dan produk haram mereka... hati2 7 mei menjelang tiba..