Sunday, May 17, 2009

ANIFAH AMAN - Dusta Mula Ketara - LUAR NEGARA CAKAP BERDEGAR DALAM NEGARA MULA TERKETAR !

SEBAB pulut santan binasa, sebab mulut terbuka dusta ? Begitulah anggapan rakyat menyambut kenyataan Anifah Aman selaku Menteri Luar berkaitan dakwaannya di Amerika Syarikat terhadap Anwar kononnya mempelawa dia masuk PKR dan ditawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri.

Apakala Anwar menafikannya dan meminta Anifah Aman memohon maaf jika tidak akan mengambil tindakan undang-undang, dengan mudah menteri agaknya tergamam bila bersama orang besar USA menjawab sekembalinya ke tanahair: " saya tidak mahu layan itu perkara remeh!"

Adakah ini sikap seorang Menteri Luar Malaysia ? Bercakap berdegar-degar di luar negara tetapi bila di tanahair seolah-olah menjadi pengecut dan tidak bertanggungjawab dengan apa yang dinyatakan di luar negara itu.

Di sini rakyat dapat menilai kenyataan itu benar atau tidak! Bila seorang Menteri kononnya tidak mahu menjawab atas alasan remeh maka ianya adalah kenyataan bohong yang dihemburkan di luar negara semata-mata untuk memburuk seseorang yang berkeliber!

Ianya juga boleh dianggap fitnah melampau.

Keangkuhan Anifah Aman menutup tembelangnya seolah-olah tidak gentar dengan tindakan undang-undang dapat ditafsirkan oleh rakyat bahawa dia tidak bimbang dengan tindakan mahkamah selagi Bn memerintah.

Oleh itu pemimpin Umno/Bn boleh cakap apa saja - bohong - fitnah - tipu - tuduh - siapa saja di negara ini kemudian bila dinafikan dan diminta memohon maaf jawab dengan mudah: "...saya tak layan, itu perkara remeh!"


SELADANG: Cittt!! Busuk punya orang !!

3 comments:

mamai said...

orang baru dapat pangkat besar sikit mula nak besar kepala...ilmu cuma setitik

mamai said...

one malaysia bro semua kena tipu semua kena bohong...bak kata TT semua ke lebong...

D'Rimba said...

Sekarang penyakit membarat semakin menular......