Monday, May 4, 2009

BERDEBAT KE BELEBAT ? Rais Cabar Zaid - Zaid Jawab - Rais Senyap !

SALAH-salah pusing cerita akan berpusing ke lain - Rais Yatim yang beriya mempelawa Zaid Ibrahim berdebat atas isu kepimpinan Najib yang dibangkitkan oleh Zaid akan menjadi satu persembahan kata-kata indah sahaja terluncur di depan kaca tv oleh Menteri Penerangan sendiri.

Dalam keghairahan ahli politik terkini berdebat setelah pertembungan berat sebelah 'Anwar vs Shabrey ' berkaitan isu minyak. Jangan ada isu sedikit mereka akan pelawa debat!

Anwar Ibrahim tetap menghala jurus kepada tajuk sementara Shabrey tergelincir banyak dengan menyentuh hal-hal pribadi!

Kini Rais pula nak tampil agak-agaknya untuk nak cover semula kekecundangan Menteri Penerangan sebelumnya itu. Tapi kali ini dia mencabar Zaid dalam usaha membodek Najib!

Ada 4 perkataan di Pahang yang hampir dekat sebutannya - Berdebat - Belebat - Hebat - Habat!

Bila Rais mencabar - Zaid pun menyanggup - Namun Rais kembali senyap sepi! Peminat Debat ternanti-nanti. Berdebat tiada tetapi diganti belebat! Belebat ialah persembahan beramai-ramai oleh pasukan pendekar silat untuk acara meraikan tettamu atau memulakan gelanggang! belebat adalah asas pertama pelajaran silat untuk memahirkan bunga - langkah dan buah!

Rakyat menunggu sesuatu yang hebat dari Rais Yatim tetapi bimbang juga akan dapat yang habat kalau hujjah asyik nak membodek saja.

Maka Rais akan mempersembahkan di tv milik Rtm dengan banyaknya pembodekan terhadap Najib untuk menghilangkan cabaran debatnya yang telah disahut oleh Zaid Ibrahim!


SELADANG: Mencabar tidak mencakar selalu!

2 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

telur dah lari masuk ke pusat....

a.b geldofg said...

mka bdebatlah dua ekor badut
rakyat bsorak2


balik rumah mgamuk

beras dah habis