Tuesday, May 5, 2009

MOTIF APA MEDIA MASSA HENTAM LONG NAN ?

LONG NAN sentiasa diserang oleh media massa terutamanya Tv3 yang begitu banyak mencungkil kes penceraman alam sekitar dan juga pembalakan haram.

Pembalakan haram memang terkenal di Pahang kerana media massa sentiasa mendedahkannya tetapi pendedahan itu bukan bererti ianya berakhir tetapi makin bertambah lagi dengan lapuran pendedahan terbaru pula.

MB Pahang terkenal sebagai seorang bermulut 'celupar' tetapi seorang yang berani berterus terang dan berdepan dengan cara apa sekali pun ini telah menjadi idola kepada media massa untuk menjawab kes-kes pembongkaran balak haram dan pencemaran alam sekitar.

Pencemaran alam sekitar sentiasa dipaparkan di tanah tinggi Cameron Highland dengan kerja-kerja penarahan bukit dan peruntuhan hutan. Pencemaran air sungai juga kini menjadi satu lagi pembongkaran di Pahang.

Pahang menjadi tanda tanya hingga sekarang ini. Sekian lama dan banyak pembongkaran dibuat semakin menjadi-jadi pula. Apakah hanya Pahang saja yang melakukan pencemaran alam sekitar dan projek balak haram?

Apakah media massa mempunyai satu agenda tersendiri untuk mengundurkan Long Nan dari kerusi MB Pahang ? Siapakah di belakang agenda yang tersembunyi ini ?

Untuk menghentam Long Nan dari segi politik mungkin pihak-pihak di belakangnya terdiri dari pemimpin Umno tidak mampu kerana Long Nan bukan saja licik macam belut tetapi dia juga dikatakan mendapat perkenan besar dari istana.

Adakah ketidak mampunya media massa menghentam Long Nan nanti, maka pihak yang bersembunyi di belakang tabir itu akan menggunakan Najib pula ? Tidak mustahil perkara ini akan berlaku!

Lazimnya kelapa itu dijatuhkan oleh orang yang duduk pangkal pokok kelapa itu. Long Nan tentu telah faham rentak tari dan jurus politik Pahang selama ini.






SELADANG: Jengok-jengok pandang-pandang!

1 comment:

Raja Fiqri Fauwaz said...

MB kita masih gagah di kerusinya.. Tunggu orang2 muda bangkit nak mengangkat dia dari kerusi suruh bangun..