Thursday, May 28, 2009

POKOK BILA CONDONG - Usahkan Tenggiling, Kura2 Pun Boleh Meniti

SETELAH diserang batuk hampir sebulan setengah kena pulak demam hampir seminggu. Pada 26 Mei lalu kena pulak penyakit perut .... malamnya saja hampir 20 kali ke tandas. Bukan menerang tapi dah melancur. Bukan lagi isi tapi dah air saja. Kain pelekat dah 8 helai kena kincit. Terpaksa pakai kain batik.

Esoknya petang 27 Mei aku terlentang di wad sementara poliklinik. Masuk mair 2 beg. Satu jarum cucuk vitamin. Pembantu Hospital kata kalau tak cukup 2 beg air kena hantar ke hospital.

Alhamdulillah sekarang sudah sembuh! Cuma ada lagi sedikit lemah badan. Terima kasih pada keluarga yang sabar menunggu giliran ke tandas.

Terima kasih juga pada Cikgu JJ dan OCS yang beriya mendesak aku pergi ke klinik kerana aku memang takut sangat nak ke klinik atau hospital.

Demikianlah aku yang sudah berusia 60 tahun ini. Faham sajalah. Orang kampong kerja kuat sikit untuk mengubah kehidupan tapi usia dah senja. Badan tak daya. Nafsu kuat tenaga kurang!

Kerana itu anak muda kalau nak perubahan (reformasi) kena buat dari sekarang kalau dah tua, berarak di jalan raya kena sembur gas pemedih mata pun tumbang!

SELADANG: Yang rebah tubuh - lidah tetap melawan! Yang kelu lidah - hati tetap melawan! Lawan Tetap Lawan!

2 comments:

Prof. Era Pasca said...

salam... sekarang betul2 dah sehat ke? selama nih masuk wad lah ye? takpe2 alhamdullillah... lawan tetap lawan...

mamai said...

semoga sejahtera selalu....semangat juang yang kental patut di contohi