Sunday, May 31, 2009

PRK MANIK URAI - Agensi Kerajaan Akan Jadi Budak Suruhan - NAJIB NAK TUNJUK BELANG

TIUPLAH api embun berderai,
Patah galah haluan perahu;
Lepas Penanti ke Manik Urai,
Resahnya Najib tak siapa tahu.

Setelah konon-kononnya merasa puas sebab dapat melindungi amej Najib Rosmah agar tidak terjejas kalah di PRK Penanti setelah hancur luluh dengan keputusan rakyat di beberapa PRK yang lalu, kini Umno/Bn cuba berkokok pula untuk ke Manik Urai.

Kenapa ke Manik Urai beriya sangat pemimpin Umno berkokok?

1) Adakah ianya nak membendung pandangan negatif rakyat terhadap Najib Rosmah bahawa dia seorang yang pengecut dan amat takut dengan isu-isu yang akan dibangkitkan dalam pilihanraya mengenai diri dan isterinya?

2) Adakah kerana nak menjaga maruah Umno sedikit sebanyak telah mula dipandang serong oleh rakyat serta ahli Umno sendiri bila tidak turun gelanggang di Penanti?

3) Adakah cuba-cuba nasib kalau pengundi Manik Urai mahu perubahan dengan anika projek dan subsidi musim PRK? Umno/Bn menganggap bahawa pengundi di kawasan Melayu boleh dipujuk dengan janji dan projek 'mee segera'

Dalam jangka masa sebulan lebih ini Umno/Bn akan menurunkan jentera 'pilihanraya khas' yang terdiri beberapa agensi kerajaan untuk melakukan kempen pembangunan, ugutan, pujukan, jamuan, penerangan dan pemantauan agar pengundi Manik Urai turun mengundi dan memenangkan Umno/Bn.

Agensi kerajaan ini tidak sepatutnya menjadi 'budak suruhan' Umno/Bn. Segala kelemahan dan kegagalan, mereka yang akan berdepan dengan rakyat sedangkan ianya adalah untuk kepentingan pemimpin Umno/Bn.

Kali ini di Manik Urai mungkin pemimpin Umno/Bn akan turun berhempas pulas selain membalut pekong nanah yang selama ini mereka lakukan pada rakyat, ianya juga digunakan oleh Najib Rosmah sebagai pelopor 1 Malaysia rakyat didahulukan untuk benteng menjaga belangnya semakin hari semakin pudar!

SELADANG: Kuala Krai Kota Bharu - Belum try belum tahu!


1 comment:

mamai said...

harap kali nie kain pelekat umno terburai.....