Sunday, May 10, 2009

VIRUS HISHAMUDDIN & NAJIB ROSMAH (H1N1) CEMARI DEMOKRASI ?

PEMIMPIN Umno di perengkat mana sekali pun jangan lagi mendabik dada mengulangi kata-kata kosong bahawa mereka adalah pejuang dan pengamal demokrasi di negara ini.

Peristiwa yang berlaku di DUN Perak pada 7 Mei 2009 adalah sejarah hitam perbuatan biadap pemimpin Umno bukan saja ADUN Bn Perak malahan ianya boleh dikatakan oleh sikap pemimpin Umno/Bn yang lain secara tidak langsung.

Setelah mereka melakukan kebiadapan dengan mengamalkan undang-undang rimba lalu mereka sendiri menuding ke arah ADUN Pakatan Rakyat.

Apa! Mereka fikir rakyat buta ? Mereka fikir rakyat boleh diperbodohkan ? Mereka fikir mereka boleh mengelirukan rakyat ?

Mereka cuba bela diri mereka sendiri dengan menggunakan media massa pro mereka seperti akhbar perdana, radio dan tv. Tetapi rakyat mendapat maklumat yang lebih tepat dan rakyat boleh berfikir panjang dengan tudingan pemimpin Umno itu.

Apakah Najib Rosmah tidak tahu akan rancangan yang diatur oleh Zamrey Pangkor untuk melakukan kerakusaan mencemari DUN Perak? Masakan Zamrey Pangkor tidak memberitahu bossnya itu !

Jika ada rakyat yang berfikir bahawa Najib Rosmah juga memainkan peranan dalam hal pencabulan demokrasi di DUN Perak, ianya boleh diterima!

Begitu juga dengan Hishamuddin Hussin selaku Menteri Keselamatan Dalam Negeri antara jagaannya ialah polis!

Apakah Hishamuddin tidak diberitahu oleh pihak polis bahawa anggota-anggota polis akan menyerbu DUN Perak untuk memastikan Bn boleh berfungsi walaupun secara haram ?

Jika Hisahamuddin tidak tahu apa yang akan dilakukan oleh pihak polis sehingga mencemari keunggulan DUN Perak, ini menunjukkan Hisahmuddin seorang yang lemah seperti juga lemahnya dia semasa menjadi Menteri Pelajaran dalam menangani isu PPSMI.

Rata-rata bolehlah disimpulkan oleh rakyat bahawa Najib Rosmah bersama Hishamuddin memainkan peranan di belakang tabir dalam pencabulan demokrasi di DUN Perak pada 7 Mei 2009. Dengan jelaslah pemimpin Umno tidak menghurmati demokrasi yang mereka laongkan dan mereka juga adalah antara anasir yang tidak menghurmati istana.

Jika pencabulan DUN Perak ini tidak diselesaikan dengan sebaik dan secepat mungkin maka virus baru yang merosakkan demokrasi di Malaysia ini akan bertambah membiak dan rakyat akan dilengkari oleh satu undang-undang rimba yang dikendalikan oleh polis!

Najib menyarankan supaya pembangkang menghurmati undang-undang! Ini baling batu sembunyi tangan! Ini memang perangai pemimpin Umno! Inilah yang membuatkan rakyat malahan ahli-ahli Umno menyampah dengan pemimpin mereka!

Demokrasi mati dengan virus baru ini - Virus H 1 N 1 ?

Hishamuddin kendalikan 1 iaitu polis. Sementara Najib Rosmah kendalikan 1 iaitu pentadbir. Maka virus politik terbaru yang akan memusnahkan demokrasi negara ini ialah:

Hishamuddin = H 1
Najib Rosmah = N 1

H 1 + N 1 = H 1 N 1 = Demokrasi mati!


SELADANG: Hanya batuk2 berdehem sahaja.

2 comments:

D'Rimba said...

Mari kita lenyapkan perlaksana tegar acuan barat.............

Unknown said...

Saya amat berharap agar rakyat Malaysia akan terbuka mata dan minda mereka selepas ini. Jika minda mereka masih lagi tertutup (seperti di Negeri 9, Terengganu, Pahang, Melaka, Johor dan Borneo) maka sukar juga PR akan memerintah Malaysia nanti.

PS: Tahniah kepada IR Nizar kerana sah menjadi MB Perak.