Friday, April 10, 2009

BAGAIMANA NAK SINGKIRKAN ORANG NO 2 ? Najib mesti belajar dari Mahathir

SETELAH kian lama mengikut telunjuk Mahathir, maka berjayalah Najib meletakkan dirinya di singgahsana nombor 1 Umno seterusnya menyandang Perdana Menteri.

Tanpa mengikut hala dan arah tuju yang dijalin oleh Mahathir, siapalah Najib untuk pantas ke mercu dunia politik tanahair!

Pak Lah tidak dapat bertahan lama di kerusi Presiden umno dan PM kerana diasak oleh Mahathir dan kuncu-kuncunya untuk menaikkan Najib dengan meninggalkan Pak Lah untuk menimang impian menantunya Khairy Jamaluddin ke puncak jaya dengan pantas!

Kini arus politik Najib adalah arus politik Mahathir. Malaysia akan disambung entah berapa tahun lagi dengan corak pemerintahan Mahathir setelah berlalu 22 tahun lalu dengan bertopengkan 1 Malaysia slogan Najib.

Oleh itu mahu tak mahu Najib akan mengekori apa yang dirintis oleh Mahathir. Dengan itu kita akan dapat melihat bagaimana Najib menaikkan Hashamuddin dan Mukhriz dengan cepat.

Pelajaran utama yang mesti dipraktikal oleh Najib ialah menyingkirkan Mahyuddin terlebih dahulu. Caranya kena belajar dengan Mahathir kerana Mahathir berpengalaman dan telah berjaya menyingkirkan 3 orang timbalannya.

Penyingkiran ini samada cara politik adu domba, cara bermaruah atau tidak bermoral tidak menjadi hal kepada umno dan bn kerana parti tersebut hanya mengikut arah tuju pemimpinnya semata-mata.

Oleh itu Najib akan mengamit isu tertentu untuk Mahyuddin berundur walaupun hari ini Mahyuddin beriya-iya membodek dan menjaga hati Najib!


SEL
ADANG: Terasa Mahyuddin mengekori jejak Ghaffar Baba.

No comments: