Monday, April 27, 2009

PRK PENANTI - Pertandingan Mencipta Ayat Sumpah ....

23 MEI 2009 SPR tetapkan tarikh penamaan calon Pilihanraya Kecil DUN Penanti. Kalau ada pertandingan 31 Mei 2009 membuang undi. Rakyat Penanti pasti ternanti-nanti.

Selain menanti 'durian runtuh' seperti hadiah, subsidi serta ugutan dan pemantauan tak tentu pasal oleh pihak Polis - SPR dan SPRM, pengundi Penanti juga munginkah menunggu sumpah baru Najib? Mereka dah lupa dengan sumpah lama dulu.

Adakah boleh sekarang ini dicadangkan dari awal untuk satu pertandingan mencipta ayat-ayat sumpah menyumpah ?

Semasa Pilihanraya Kecil Parlimen Permatang Pauh dulu, Najib telah bersumpah bahawa dia tidak kenal dengan janda Monggolia bernama Altantuyya yang mati dan badanya hancur oleh bom C4.

Oleh kerana perkara tersebut mungkin dibangkitkan kembali oleh pengundi Penanti maka haruslah dipersiapkan ayat-ayat lafaz agar tersusun dan kemas mengikut lunas-lunas sumpah dalam Islam. Mungkin Mufti Perak yang hebat tetapi berdiam diri dengan program Jom Heboh di Lumut itu boleh membetulkannya kalau ada sikit-sikit bahasa Arab yang telur lidah menyebutnya!

Kalau tidak ianya akan menjadi sesumpah yang mana kalau pada batang warnanya bertukar kelabu, kalau pada daun warnanya hijau!

Bolehkah pertandingan ini dibuka kepada semua rakyat Malaysia dan seantaro dunia dan dicadangkan juga masjid mana yang sesuai? Masa terhad! Bahasa biar beradap kalau tidak aku tak siarkan. Siapa cepat dia dapat! Dapat apa tak tahu lagi! Jangan dapat ISA sudahlah!

Hakimnya akan ditentukan oleh Linggam tetapi bolehkah Mahathir izinkan?


SELADANG: Teringat hakim gula-gula Hacks!

1 comment:

D'Rimba said...

Cakap Mongolia sembunyikan nanti kena ISA...hahaha...........Sekarang liberalisasi pula popular dan merebak wabaknya hingga ke sistem perbankan dan kewangan Islam....