Wednesday, April 15, 2009

TEMPUR PUSINGAN KEDUA TERENGGANU KITE - Adakah Najib nak tunjuk belang?

DALAM ada pihak yang bimbang terselit juga harapan, moga dihujung memperolehi keuntungan! Demikianlah yang tersirat dalam lubuk hati manusia Umno di Terengganu tika bermulanya pusingan kedua tempur antara pemimpin Umno dengan pemimpin Umno!

Umno Terengganu pimpinan Idris Jusuh vs Umno Terengganu pimpinan Ahmad Said. Siapa menang?

Pusingan pertama setahun yang lampau dimenangi oleh Umno Terengganu pimpinan Ahmad Said! Umno Terengganu pimpinan Idris Jusuh terkapar!

Kini muncul kembali tempur untuk pusingan kedua! Idris buat kenyataan supaya Ahmad Said jangan takut dengan bayang-bayang! Memang Ahmad Said tak takut dengan bayang-bayang tetapi dia takut dengan tindakan ADUN-ADUN yang dipimpin oleh Idris Jusuh. Kalau tak ada angin masakan pokok bergoyang! Sekurang-kurangnya ada kera yang berebut buah menggegarnya!

Banyak orang mengatakan Ahmad Said pilihan istana. Sementara Idris Jusuh pilihan pimpinan Umno masa itu diketuai oleh Pak Lah! Umno mungkin terasa malu kerana cakapnya tak laku masa itu! Ianya menunggu masa untuk berbuat sesuatu untuk menyatakan Umno gagah berkuasa!

Kini Najib mengetuai Umno! Apakah tempur di Terengganu pusingan kedua ini ada kaitannya antara Umno dengan istana? Apakah Najib mahu menunjukkan belangnya di Terengganu pula setelah berjaya di Perak mempengaruhi istana untuk merampas mandat rakyat?


SELADANG: Menunggu pilihanraya kecil kok kok ada lagi!

No comments: