Thursday, April 16, 2009

TUAH MENANTI DI DUN PENANTI - Sambil Menyelam Menegok Air !

MAKA dicatitkanlah dalam sejarah Permatang Pauh untuk penggal Pilihanraya Umum ke 12 di mana para pengundinya dilimpahi rahmat apakala merasai 3 kali pilihanraya sejak 8 Mac 2008 hingga kini.

Selepas tertcabar teruk di Pilihanraya Umum ke 12, Umno/Bn bersungguh-sungguh melabur untuk merampas Parlimen Permatang Pauh dari PR yang diwakili oleh Parti Keadilan Rakyat, lalu beberapa bulan kemudian penyandang kerusi Parlimen tersebut meletakkan jawatan dan diadakan Pilihanraya Kecil dan berlaku pertandingan 3 penjuru.

Namun PKR bukan saja berjaya mempertahankan Parlimen Permatang Pauh tetapi juga menambah lagi majoriti kemenangan sebelumnya.

Hari ini (16 April 2009) sekali lagi pengundi DUN Penanti dalam Parlimen Permatang Pauh bersiap sedia didatangi tuah yang amat dinanti-nantikan!

Seperti kian lama dan ulang kali dilakukan, Umno/Bn tidaklah berapa sangat menurunkan pimpinan untuk menerang kepada rakyat dengan dasar perjuangan parti kerana rakyat rata-rata sudah faham tentang temberang mereka tetapi lebih kepada memberikan habuan yang dinamakan hadiah, subsidi, pembangunan mee segera dan seribu janji yang rata-rata bolehlah diketegorikan sebagai rasuah pilihanraya seperti juga rasuah semasa pemilihan Umno yang digelar politik wang sahaja.

Disamping menggunakan jentera kerajaan untuk agenda kemenangan Umno/Bn , ugutan serta arahan yang tidak selari dengan amalan demokrasi juga dilakukan terutamanya oleh pihak polis, SPR dan SPRM yang sememangnya menjadi kaldai tunggangan pemimpin Umno/Bn mengekalkan kuasa yang rakus untuk kepentingan diri, keluarga dan kroni mereka sahaja.

Ini semua dilakukan oleh pemimpin Umno/Bn hanyalah untuk mendapat kemenangan di pilihanraya tersebut.

Taburan fitnah bukan saja melalui ucapan oleh pemimpin Umno/Bn tetepi juga dilakukan oleh akhbar-akhbar pengampu Umno/Bn serta kaca-kaca tv yang sememangnya berada di bawah ketiak busuk pemimp-in Umno/Bn!

Namun para pengundi di 6 Pilihanraya kecil tetap memberikan kemenangan kepada Pakatan Rakyat kecuali satu di Batang Ai, Serawak.

Masa Pilihanraya inilah bukan saja pengundi menjadi anak emas pemimpin Umno/Bn tetapi penduduk dalam kawasan pilihanraya tersebut menikmati durian runtuh. Maka rakyat di DUN Penanti telah dan akan menikmati tuah pilihanraya sebanyak 3 kali dalam jangka masa yang amat sengkat!

Selagi pemimpin Umno/Bn mengamalkan rasuah pilihanraya selagi itulah rakyat akan gembira menyambutnya disamping berpura-pura mempermainkan pemimpin Umno/Bn yang gila dan rakus berkuasa! Bak kata pepatah: Sambil menyelam menegok air!

Kini pemimpin Umno/Bn berkira-kira berapa peruntukan untuk rasuah pilihanraya disamping berapa pula untuk masuk ke kantong mereka sendiri! Bak kata pepatah: Sambil menyelam menegok air!

Rakyat kini tetap dengan 'suara rakyat suara keramat' yang diperjuangkan oleh Pakatan Rakyat untuk rakyat membentuk Malaysia Baru dengan agihan ekonomi yang adil - pentadbir yang telus - kehidupan yang sejahtera dalam negara yang aman!!

SELADANG: Menanti sumpah apa pula Najib Rosmah lakukan di Penanti!

No comments: