Friday, April 17, 2009

MENCARI KERJA BARU ....

BERMULA kegawatan ekonomi di akhir ini, maka telah 30,000 dilapurkan pekerja berhenti dan diberhentikan kerja. Tidak ada siapa nak membesarkan cerita ini. Media pengampu Umno/Bn dah tentu menyembunyikannya, kalau mendedahkannya pun hanya di kolum yang kecil. Kalau di radio dan kaca tv hanya secara rengkas!

Berita yang dibesarkan ialah berita jenayah! Bagaikan negara ini dipenuhi dengan penjenayah! Seolah-olah polis yang ada sekarang ini tidak mencukupi usahkan membenterasinya sampai habis, nak bendung pun tak berjaya.

Tumpuan utama polis ialah ke perkembangan politik tanahair. Ceramah pembangkang dikelilingi polis berpakaian seragam dan biasa! Ada juga yang menyamar dengan berjanggut bermisai dan berserban!

Pemimpin negara amat takut dengan perkembangan politik dari jenayah yang semakin mengganas mengancam kesejahteraan dan keselamatan rakyat!

Masa pilihanraya umum atau kecil peranan polis dilihat melangkaui tugas keselamatan. Ianya kelihatan lebih menjadi alat kepada pemimpin Umno/Bn memenangi pilihanraya tersebut.

Persekongkolan tugas itu disertai oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia yang sentiasa mengintai dan mengorek ADUN / MP Pakatan Rakyat terutamanya PKR! Kalau dulunya PAS maka sekarang PKR menjadi sasaran utamanya dengan tujuan supaya penyokong PAS tidak memberikan sokongan kepada calon PKR.

Ikut sama membantu tugas rasmi Umno/Bn dalam apa saja pilihanraya ialah Suruhanjaya Pilihanraya (SPR). Banyak yang mengelirukan dari garis panduan yang ditentukan!

Oleh itu Kerajaan Umno/Bn amat memerlukan ketiga-tiga agensi kerajaan ini bagi menjaga kuasa rakus mereka, maka kakitangan Polis, SPRM dan SPR haruslah ditambah dan ianya bolehlah dikutip dari mereka yang berhenti atau diberhentikan kerja dulu, kini dan selamanya.

Untuk mengukuhkan lagi kuasa rakus Umno/Bn yang berkesinambungan apakah Mahkamah juga boleh diheret sama? Itu kena tanya Peguam Lingam!

Apakah pilihan yang tepat untuk anda atau waris anda yang diberhentikan dan berhenti kerja untuk mendapatkan kerja baru?

!) Polis ?
2) SPR ?
3) SPRM ?


SEL
ADANG: Mengintai siapa tukang tindik hidung!

1 comment: