Saturday, April 18, 2009

BN MENGALAH SEBELUM KALAH - Menunggu Penaja Hulur-Huluran ?

URA-ura BN tidak mahu meletakkan calon di Pilihanraya Kecil Penanti hanya gimik politik Najib Rosmah sahaja. Kalau dulunya Umno/Bn berdahulu-dahuluan untuk mengumumkan calonnya dan akhirnya tumpas, maka kali ini strategi baru pula ialah mengkemudiankannya.

Manalah tahu rezeki kemudian kalau kenduri selalunya rugi tetapi ada masa untung lebih!

Lagi satu war-war Najib Rosmah itu tidak masuk akal langsung! Yang jelasnya war-war itu semata-mata nak lihak reaksi rakan kongsi BN disamping nak juga lihat siapa ahli koperat yang mampu nak jadi penaja kewangan PRK tersebut dan gemparkan sedikit pengundi Penanti supaya memujuk BN jangan merajok, kalau merajok pulus tak masuk!

Jika alasan menghabiskan duit rakyat tidak logik! Duit rakyat lebih banyak habis tak tentu pasal saja selama ini terutamanya untuk keraian dan komisyen projek yang menjangkau ratusan juta bagi satu satu projek umpamanya pembelian kapal selam dengan komisyen bodoh RM540 juta!

Komisyen ini tidak dapat kepada rakyat tetapi ianya duit rakyat! Ianya memenuhi poket pemimpin Umno/Bn.

Tak usahlah pemimpin Umno/Bn nak bercakap kononnya untuk menjaga pembaziran wang rakyat! Selama ini terlalu banyak pembazir dilakukan oleh pentadbiran Umno/Bn!

Memang menjadi satu kejutan One Malaysia bila BN tak masuk bertanding di PRK Penanti. Tapi iya juga. Buat apa bertanding menghabiskan duit Umno yang dah habis kalau menang tidak meninggalkan apa-apa kesan pada Kerajaan Negeri Pulau Pinang. Kalau kalah! Alamak faham sajalah muka Najib Rosmah akan naik merah!

Oleh itu One Malaysia hanya PR sahaja bertanding dan BN mengalah sebelum kalah! Satu parti sahaja yang mencalonkan calonnya! Tapi hampalah pencekus-pencekus BN terutamanya pemimpin umno tempatan kerana musim berbuah tak ikut musim ini rezeki baik juga pada mereka untuk mengisi poket!

Yang terbaiknya untuk mengelakkan BN mengalah sebelum kalah dan benar-benar tak menghabiskan wang rakyat adalah lebih baik minta SPR tidak mengesahkan perletakkan jawatan Fairus sebagai ADUN Penanti! Macam SPR buat di Perak!

Bagaimanapun PR jangan lena dengan war-war Najib Rosmah! Samy Vellu mahu turun juga ke Penanti! Adakah PRK ini rakyat Penanti menunggu kedatangan puak Samy Vellu untuk ziarah dan hulur!

Tapi Samy mesti ingat! BN hulur ambil, undi tetap PR !!


SELADANG: Nak tumpang siapa ke Penanti ?



1 comment:

mamai said...

BN sedar lama dah dia kalah....tapi PR tak boleh nak mengalah