Wednesday, April 29, 2009

SPR: Tepi-Tepi Hantu Nak Lalu!

BILA Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) umumkan larangan membina pondok panas oleh parti-parti politik yang bertanding di Pilihanraya Kecil DUN Penanti 31 Mei 2009 nanti ianya bukan saja melanggar peraturan Pilihanraya yang selama ini diamalkan dengan pembinaan pondok panas sejarak 50 meter dari pusat mengundi larangan tersebut juga boleh diandaikan mempunyai satu tujuan utama iaitu memberi kemenangan kepada calon BN.

Pondok panas lazimnya sebagai tempat penyemakkan daftar pemilih terakhir oleh pengundi juga menjadi tempat pemantau oleh parti-parti politik yang bertanding jika ada pengundi hantu dibawa masuk untuk memenangkan parti berkuasa - ianya Umno/Bn!

Jika ada pondok panas pun berlaku kekalutan tentang kehadiran pengundi hantu inikan pulak bila tiada tempat pemantau tersebut. Bebaslah hantu keluar masuk!

Oleh itu untuk kali ini setelah kian banyak kali Bn tewas, maka SPR berusaha untuk memenangkan Umno/Bn pimpinan Mr. One Malaysia dengan gelagat bukan saja memeluatkan tetapi melanggar prinsip demokrasi dan peraturan Pilihanraya.

Seolah-olah SPR amat besar kuasanya dan menggunakannya secara ikut suka aku demi kermenangan Bn.

Sikap membodek SPR yang hodoh dan bodoh ini seperti memberikan laluan kepada pengundi hantu untuk kemenangan BN. Apakah ini kejutan yang dibawa oleh Mr. One Malaysia untuk menyatakan Umno/Bn diterima oleh rakyat ?

Orang kuat SPR menyatakan larangan membina pondok panas adalah bertujuan untuk para pengundi datang dengan aman- tenang dan tiada dikacau fikiran mereka!

Apakah SPR berpandapat bahawa pengundi di DUN Penanti ini jahil sangat ke? Jangan cuba mengkambing hitamkan pengundi untuk memenangkan Bn. Cuba sebut berapa banyak pengundi yang mati dikerumun oleh perayu undi di pondok panas?

Jangan beri alasan yang tidak munasabah kerana ianya menampakkan ketidak cerdik dan kebodekan SPR terhadap Umno/Bn sendiri!

Jika nakkan benar-benar aman dan tenteram - buat saja undi lambung duit di tempat penamaan calon antara calon-calon yang bertanding - Duit rakyat tak habis - SPR makan gaji buta - Demokrasi mati!


SELADANG: Tabik tok anak cucu nak lalu!

3 comments:

mamai said...

Sesungguhnya mereka ini memang pakar dalam membela hantu dan pelbagai jenis hantu yang sewaktu dengannya bagi menjamin kesejahteraan UMNO dan BN.....cuma hantu ini pengerasnya amat mahal

Prof. Era Pasca said...

tapi takpe kalau SPR bwak hantu.. PKR bawak hantu juga... hantu altantunya... nengok SPR nak pertahankan tak? hehe

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

hantu dema naik bas....tido hotel woo