Sunday, April 26, 2009

SPRM DAH HABIS KERJA ? Fail Kes Melibatkan Pemimpin Umno Tercicir Atau Dicicirkan Atas Arahan ....

JANGAN tidak nak buat kerja - kerja yang ada berlambak tak diselesaikan, cari pula kerja baru yang tak tentu lagi hujung pangkalnya. Itulah dia Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia - agensi yang dianggap oleh setengah pihak sebagai menjaga kepentingan pemimpin Umno.

Terkini SPRM membuka ruang untuk menyiasat dan bertindak jika ada aduan atau dilihat bibit-bibit rasuah dalam pemilihan kepimpinan PAS pada bulan Jun akan datang.

SPRM dah habis kerja ke? Atau SPRM ditunjuk oleh satu pihak untuk mengaburi fikiran rakyat tentang politik wang (rasuah) yang menjadi amalan Umno/Bn?

Mari kita bertanya kepada SPRM - Berapa banyak aduan dan penyelewengan yang SPRM sendiri tahu dan tidak diambil tindakan - contoh terbesar dan terang-terang ialah kes Ali Rustam dari Melaka yang dilarang bertanding kerana amalan rasuah (politik wang) menjelang pemilihan Umno lalu?

Sudah selesaikah Kes Rafidah Aziz ? Sudah selesaikah kes yang membabitkan orang kuat Azlina Othman ? Kes Khir Toyo dah selesai ke ? Bagaimana dengan kes pembelian kapal selam dengan melibatkan wang rakyat sejumlah Rm510 juta yang dinamakan komisyen? Atau semua kes ini sudah di tong sampahkan failnya atas arahan pihak tertentu yang menguasai SPRM?

Peliknya kes Fairus dari Pulau Pinang begitu cepat selesai dan diumumkan sedangkan kes tersebut boleh dikatakan antara kes yang terkemudian dari kes rasuah melibatkan pemimpin Umno.

Sudah berpuluh muktamar PAS berlangsung sejak 1951 - tiada terdengar sedikit pun tentang rasuah untuk pemilihan. Bukan macam Umno - tahun demi tahun rasuah (politik wang) semakin bertambah nilai dan banyaknya!

Aduan siapa yang SPRM nak terima untuk buka kertas penyiasatan ? Aduan ahli PAS atau aduan ahli Umno/Bn ? Pastinya aduan ahli Umno/Bn yang sentiasa memandang cemburu terhadap kepimpinan PAS yuang harmoni sebelum, semasa dan sesudah pemilihan.

Oleh itu SPRM jangan membazirkan masa, duit rakyat dengan kerja membazir itu dan SPRM sepatutnya menyelesaikan dan mengumumkan keputusan aduan-aduan yang telah berlambak dibuat terhadap pemimpin Umno dulu dan terkini!

SPRM adalah agensi kerajaan bukan agensi Umno/Bn! Kerana itu ianya mestilah telus agar tidak membazirkan wang rakyat dan juga ianya dihurmati oleh rakyat seluruhnya!

Kerja yang membazir ini sepertilah juga kata pepatah: Yang dikejar tak dapat, yang dikendung berciciran. Atau memang nak dicicirkan atas arahan pihak tertentu yang merasakan politik dan kuasa mereka akan tergugat jika kes itu dijalankan!


SELADANG: Makan suap sendiri!

1 comment:

Prof. Era Pasca said...

aah kenapa SPRM bertindak macamtu? kanak2 tak sekolah? SPRM tak g blajar? najib tak tunjuk ajar? kenapa bile PAS baru sebuk nak mengkaji... PAU ilang semua...?
di minta jemput membincangkan konsep 1MALAYSIA gagasan Najib... link:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/konsep-1malaysia-gagasan-boneka-mader.html