Thursday, April 30, 2009

JIMAT DUIT RAKYAT UNTUK MENERUSKAN KHIANAT ?

NAMPAKNYA macam lebah, sarangnya disembar helang - tak tentu hala nak terkam - akhirnya berduyung pindah mengikut permaisuri ke pohon lain dengan serentak bunyinya ....ngongggggg ... sedap sungguh iramanya itu.

Begitulah dengan pemimpin Umno/Bn dan agensi-agensi kerajaan yang bersekutu dengannya sentiasa menyebut ayat 'jimat duit rakyat' sepanjang pertuturan kini terutamanya SPR!

Mr. One Malaysia sebut 'jimat duit rakyat' belacinya pun sebut 'jimat duit rakyat' ! Macamlah beriya sangat si hamba Allah ini nak menjaga duit rakyat sedangkan sebelum ini Kerajaan Umno/Bn termasuk si hamba Allah tersebut telah banyak membazirkan duit rakyat dengan beberapa projek yang tidak berfaedah kepada rakyat serta mengadakan acara keraian terang-terangan membazirkan duit rakyat!

Apakah kononnya menjimatkan wang rakyat - rakyat akan mewah dan senang? Atau menjimatkan wang rakyat untuk memudahkan pemimpin Umno/Bn nak mengebasnya cara tersendiri yang tidak dipanggil rasuah tetapi disebut komisyen bersandarkan projek atau pembelian yang dibuat oleh kerajaan pimpinan Mr One Malaysia?

Maka laongan slogan itu pun terikut-ikut oleh rakyat yang tak tahu apa-apa sedangkan dulu lagi wang untuk diagih-agihkan kepada mereka memang dijimat-jimatkan oleh Kerajaan Umno/Bn - tetapi pemimpin Kerajaan Umno/Bn pula menghianatinya dengan melakukan penyelewengan menguntung kroni dan pembaziran!

Satu Malaysia atau guna satu mata tadbir Malaysia ?

SELADANG: Masih mencari jawapan siapa sebenarnya yang kebas duit rakyat Rm 510 juta atas nama komisyen kapal selam Altantuyya.

1 comment:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

kena panggil bomoh suruh tangkap hantu altoya....